Vilse i skog tillsammans med rådjuren

 
Helgen har varit ganska lugn & skön.
Fredagen började med ett "lugnt" långpass. Hm lugnt blev det dock inte. Men men skönt att ta i oxå.
Sen blev det soffmys och go mat. 
 
Igår lämnade vi Lukas till mormor och morfar för att jag & sambon skulle kunna röja i förrådet ifred.
Fy fasen! När vi flyttade hit i december slängdes allt från förra förrådet bara rätt in i detta utan ngn ordning alls.
Så igår fick vi ta tag i det litegrann iaf. Vi hann inte allt på långa vägar, men det vi skulle hann vi iaf.
För på torsdag kör vårloppisen igång här i grannbyn. Vi lämnar in barnkläder och leksaker varje vår & höst. En jätte stor barnloppis som varar i tre hela dar. Jätta bra då barnen inte hinner slita på kläderna så mycket. Så får dom nya ägare och så fortsätter de. Vi brukar handla för ungefär samma belopp som vi säljer för.
Då får vi massor av kläder! Kanon tycker jag.
Vi passade även på att ta ett löppass nu när vi var barnfria. Ett pass utan barnvagn är aldrig fel. Blev ett lugnt terrängpass, där jag dessvärre sprang vilse och fick lägga till ngn km. ha ha.
Sprang dessutom "på" tre fina rådjur. Härligt att vi bor så nära hav och skog nu, älskar de!
På kvällen bjöd mamma på middag när vi hämtade hem Lukas.
 
Idag har vi städat och fejjat lite, sånt nödvändigt ont =(
Sen åkte vi till svärmor & svärfar och blev bjudna på mat även där =) Lyx det där.
Nu sitter även sommardäcken på plats. Skönt att slippa vara ute i sista sekunden som vi annars brukar vara.
 
Imorgon kommer Cornelia hem efter pappahelgen. Längtar!
Dax för en veckas jobb nu återigen. Ska bli skönt.
 
Nu ska jag hålla kväll med sambon min.
 
kram på er
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för gratulationen :) Helgen har varit lugn och skön, men den passerade på tok för fort som vanligt! Låter som din helg var rätt trivsam den med :) Mysigt få se rådjur!

2014-03-17 @ 08:53:50
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Therese Bjärstig

S mysig helg, träningen lät härlig! Å smart med loppis, önskar det fanns bättre utbud här på den fronten... Ha nu en fin vecka <3 KRAM

2014-03-17 @ 18:51:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Ja, när C 'är borta tycker jag bara det är mysigt att Viggo vill sova med mig.
Och då ska såklart alla hans gosedjur vara med oxå så det blir ganska fullt - men som sagt, MYSIGT ! ;)

haha... nu orkar jag visserligen mer än 5 km, men av någon anledning brukar latmasken hoppa på mig ungefär där..
Å andra sidan har jag ju inga direkta mål med löpningen mer än att hålla mig i form så det kanske inte gör så mycket :)

2014-03-17 @ 20:58:38
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback