Intervall

 
Igår körde jag äntligen mitt efterlängtade löppass. Har haft en extra vilodag denna veckan då vaderna har smärtat. 
Inte vanlig träningsvärk utan mer överansträngda. Så bäst att ta en extra vilodag.
Men igår, då jäklar. Intervallpass! Tjoho!!
Första intervallpasset på månader! Och jag överlevde. Knappt =)
Har dessutom aldrig kört så långa intervaller som igår.
Körde uppvärmning först 10 minuter, sen 3 minuters intervaller med 1.30 minuters joggvila repeterade de fyra gånger och sen nerjogg 15 minuter.
Kändes överjävligt, så det var bra för det är just det som är meningen med intervallträning.
Men efteråt känns det så JÄKLA BRA!!
 
 
 
Bild tagen nere vid stranden häromdagen
 
Idag efter loppisen och en sväng vid djuren i grannbyn så gick hela familjen i 2,5 timmar. Skönt. Lyckades samla ihop 8 km. Låter lite på så lång tid. Men Cornelia och Lukas stannade och lekte lite här och där.
 
Kram & Trevlig Helg

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

BRA jobbat, jag ska köra intervaller för att få upp tempot på 5 km tänkte jag... men först ska det få tina undan ute på vägarna... KRAM

2014-03-23 @ 11:11:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad duktig du är! Jag hade nog svimmat, haha! Tog dock en promenad på nästan 2 timmar idag, får känna mig nöjd med det iallafall :)

2014-03-23 @ 20:39:23
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja, det låter verkligen som att flytten blev ett lyft för er! Så kul! Man blir så glad när man ser att ens barn mår bra och trivs :)

2014-03-24 @ 07:44:03
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Therese Bjärstig

I går investerade jag i nya löpskor som är perfekta för mina fötter å löpsteg, så nu längtar jag att få inviga dem! Men fick ta dubbskorna i dag då jag sprang då vi ännu hr snö och is. Tror dock jag blivit förkyld, elelr så jätte allergisk, får se hur det utvecklar sig :-/ KRAM

2014-03-25 @ 19:04:49
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback