Velande

 
Ja ni. Här hemma går vi i funderande tider. Minst sagt.
Vi har sökt lägenhet länge. Kort sagt så trivs vi inte alls i läget där vi bor. i stan, ett beroende boende nedanför. Mkt trafik ingen lekplats , trång liten lägenhet som vi vuxit ur....
Idag fick jag ett mail om att vi har plats nr 1 på en lägenhet. En lägenhet som vi sökte mest på skojs skull. Fasen mä!
Den "nya" som vi erbjuds är en 4a (i nuläget har vi en liten 3a) Två plans, marklägenhet, uteplats och balkong!! varsit rum till barna. Alltså rena rama drömmen!!!
MEN! Lägenheten ligger 2 mil härifrån! Nämligen där jag & Cornelia bodde innan vi flyttade ihop med M.
Så Cornelias pappa bor i den byn. Inte det som är problemet.
Nej för om vi ska byta lägenhet måste barnen byta skola/dagis!!
Hur gör man?! 
Lukas oroar jag mig inte alls för. Han skulle bytt avdelning om 6 månader vilket fall som.
Men Cornelia. Visserligen har hon knappt några kompisar här på denna skolan hon går på nu. Ingen bästis alls.
Och då vi bor utanför själva skolområdet här så är det inte så att hon kan springa o leka bara sådär,
Vi bor på fjärde våningen nu och inga barn alls i närheten.
MEN JAG VET EJ! 
Kan ej bestämma mig. 

Cornelia säger JAG VILL FLYTTA dit! Men ikväll när hon skulle lägga sig så ville hon inte.
Svårt detta.
Men vilket fall som helst så ska vi åka o titta på lägenheten imorgon . Jag hoppas att vi alla i familjen känner i magen då hur vi vill göra.
 
 
Oj va långt och ointressant inlägg. 
Förlåt
 
 
 
 
ps. Träningsvärken är hemsk idag! ha ha , men va ute på en kort 5 km runda idag för att se om det hjälper. ds

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja migrän är inget vidare men skönt att det släppte till slut. Så imon blir det jobb igen.

Oj inte lätt beslut det där, men låter ju bra med större för er. Får man fråga vart det är någonstanns? Hoppas det känns bra imorgon när ni ska tita.

Kram kram

2013-11-13 @ 20:35:49
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Ha ha för dig är 5 kort, för mig långt ;-D Duktig du är! Å ja, ni känner i magen, men jag skulle nog ha flyttat, låter som det är mer + än minus med en flytt. Hoppas ni hittar en bra lösning! KRAMAR

2013-11-14 @ 08:00:36
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback