Nya rutiner

Ojdå.
Längesen sist.
Mycket har hänt. Jag har fyllt år & har firats rejält. Ska ta mig i kragen & sätta in foton under morgondagen på presenter & dyl.
Vi har varit sjuka ännu mera. Vad annars.
OCH min älskade sambo har fått jobb!! Tjoho!
Så nu har vardagen vänts upp o ner totalt! ha ha
Jag e van vid att gå upp , klä mig & fixa till mig & sen gå till jobbet. Mathias har ju skött resten. Hämtning & lämning på dagis/skola.
Nu när vi börjar samtidigt (oftast) 7.00 så ska båda barnen vara lämnade. Pust stånk o stön=)
Men men vi lär oss.
 
Han har fått jobb på samma ställa som mig, fast en annan sorts tjänst så ser honom inte där. Inte än iaf.
Ikväll ska han provjobba nattpasset. Så han började 17.30 & går av 3.00. Tufft pass.
Känns märkligt att vara själv här hemma. Blir väl värre när man ska sova sen.
Men ska inte klaga. Inte alls. SKönt att han har jobb. Kanske vi inte behöver vända o vrida varenda öre. Eller jo de får vi göra ett bra tag till , men ändå.
 
Nej nu sover lilleman iaf, & Cornelia är i sängen , somnar snart hopppas jag. Sen ska jag ha slappekväll =) 
Mys på soffan. Ska inte göra ett enda dugg.
=)
 
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Maria

Så roligt att din sambo har fått jobb, grattis!!
Och visst blir det förändring i vardagen när båda partner börjar jobba. Men det får ta sin lilla tid att hitta rutiner & sedan går allt som en dans på rosor :)
Hoppas att ni slipper allt som heter sjukdomar nu!!
Trevlig helg.

kram kram

2013-02-02 @ 08:39:33
URL: http://omlitenochmig.se
Postat av: Kusin Malin

Gratta honom till nya jobbet!!! Hoppas vi snart kan hitta en helg att träffas på!!! kram

2013-02-02 @ 18:44:16
Postat av: Anette

Åh så härligt !!!!!
Ja här hos oss kommer rutiner oxå ändras - jag har oxå fått jobb :)
Hoppas du har det fint
kram

2013-02-12 @ 08:28:42
URL: http://www.mammajersmyr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback