Sockerfri månad

Oj vad tiden rusar iväg.
April månad. Om exakt 10 dagar fyller "lillan" 7 år.
7 ÅR?! Jag minns de som igår när jag åkte in till bb för att föda fram våran sessa.
7 fina & härliga år har vi snart bakom oss. Otroligt.
Saknaden finns där idag då det är "pappahelg" o vi har sagt hejdå idag till henne.
 
Sjukorna dom avlöser varann här hemma.
Idag har jag fått vabba då Lukas fick tillbaka febern igår.
Han hann vara på dagis 2 dar sen kom de tebax.
Så idag har vi myst allesammans. JAg & Cornelia har pärlat & sen har vi myst allihopa.
Städa har vi oxå hunnit med. Ett trist måste.
 
Jobbet flyter på, jag har fått ett nytt vikariat. Trivs jätte bra. Kul när man känner att man växer som person av att komma iväg varje dag & träffa arbetskamrater.
Hela sommaren har jag jobb så det känns tryggt. Då kan man kosta på sig några utfärder tillsammans med barnen. 
 
April månad är hälsans månad för mig!
Jag har skrivit kontrakt med mig själv ;) 
Inget socker alls hela april månad & träning 7 dar i veckan. 
Ja, en dag går jag "bara" en powerwalk. 
Hittills har det gått bra. HAr fått tillbaka min motivation som jag har sökt efter med ljus & lykta ett tag.
& sen den 1/4 har jag tappat 2,9 kg. 
 
Kram på er
 
Ha en underbar fredag

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hej vännen! SÅ duktig du är, en sockerfri månad borde det bli här med, i maj så ska jag ge mig själv en supersnd månad, hälsosam mat, noll alkohol, noll socker och mycket motion. Men just nu är jag sänkt i förkylning, å sjukt trött efter att barnen haft samma skit... Ang min plåttavla med take it or leave it alternativet så köpte jag den på blomster för 129 kr, eg lite för dyrt tycker jag med det var en present till mgi själv nu när altanen äntligen är klar :-D KRAM KRAM till er <3

2013-04-13 @ 18:09:41
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hejhej. Vad duktig du är som kämpar. jag försöker men går sådär och är inte riktigt där....

Skönt att det går så bra med jobbet också :)

Ja snart borde ju dessa sjukdomarna ta slut, vi får hoppas på det.

Kram kram.

2013-04-14 @ 19:58:06
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback