Rörelse






Helgen har inneburit en hel del rörelse för min del. Vilken ger mig lycka ända in i själen. I fredags så tog jag en långpromenad med grannen ju. I lördags skulle sonen på bio med sin faster. Kvar stod jag och sambon, vi två ensamma några par, tre timmar?! Vad göra? Träna tillsammans såklart! 😜😉
Vi passade på att kila in på badhuset i stan medans sonen var på bio ett par hus bort. Två timmar senare hade jag 3,3 km mestadels bröstsim i benen. Vilken känsla! Här snackar vi pannben kan jag lova. Runt runt runt i ett spår simmar vi. Hela tiden vänstervarv. Räkna längder är i stort sett de enda man kan göra. Härligt! Någon gång i framtiden finns ju drömmen om att ta sig an en klassiker. Sambon satsar att genomför sin första 2018. Efter simningen fick vi småspringa för att hinna med den gemensamma maten tillsammans med faster Therese, sonen o Therese kille. Sonen hade inte velat beställa mat. Men när han såg att där fanns sallad så var det vad han ville ha. Där fanns pizza, burgare o allt möjligt men kycklingsallad ville han ha minsann. Killen i kassan tycker först synd om honom (!) o sa att han kunde få sitt kycklingspett med pommes istället de kunde dom ordna. Men när vi förklarade att det var just salladen han ville ha tyckte han de va konstigt.  Men men sån e våran son. O vilken sallad. Mm dit åker vi fler gånger. 


Bilderna är tagna i Kristianstad igårkväll




Idag for vi till mamma o hennes man. Ut i skogen tillsammans o sen grilla korv stod på schemat. Mammas man hade plockat fram sina gamla fina längdskidor för att se om någon ville testa. De roliga är att då vi är sugna på att göra klassikern både jag o sambon så har ju tankarna kring köp av just detta slagit oss. Men de e för dyrt för oss. Just nu iaf. Jag va snabb o testade pjäxorna. Jodå med mammas extra raggsocka på oxå så passade dom bra. Upp på skidorna och oj! Va svårt! Allra första gången jag stod på ett par skidor ju! Men wow va kul!!! Efter ett tag fick jag upp farten och fick in lite rytm och lite lite teknik. Vilken grej! O detta har jag missat hela livet. Det ska vi ändra på.
Två vurpor gjorde jag minsann. Ena gången låg jag o skrattade o kom ej upp. Fick hjälp. Men när jag föll andra gången så var ingen i närheten o bara tanken av att ngn främling skulle komma o se mig ligga där som en skalbagge på rygg fick mig att på något sätt ta mig upp. 😜
Det va så magiskt i "mammas" skog. Vitt överallt. Älskar när träden är helt inbäddade i snö. Stammen och alla grenar är helt vita. Att stå där på ett par skidor var just magiskt.
Jag körde i en timme och blev helt slut. Korven efteråt satt som en smäck.

Tyvärr fick inte helgen avslutas som helgen inleddes dock. Syrran min fick tyvärr avliva sin fina hund i förmiddags. Man blir aldrig redo för en sån sak. Så sorgen är över oss alla just nu. Så märkligt då mammas hund fick avlivas för en månad sedan. 
Nu får dom leka tillsammans i himlen utan någon smärta❤️

Kommentarer
Postat av: cissi

Låter som en bra helg! Om man bortser från din systershund. Alltid lika jobbigt sånt där...

2016-01-18 @ 10:33:09
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Therese Bjärstig

Vilken härlig helg med all rörelse, simning, promenader och skidor - underbart! Men ledsamt med vovven... Lämnar många varma kramar och önskar dig en riktigt fin vecka! Här har snön vräkt ned så jag fick morgonträning genom skottning ;-D KRAM

2016-01-18 @ 10:55:37
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback