Myshelg o minnen

Myshelg på ingång. Första skoldagen för tösen avklarad. Märks hon har varit igång idag då humöret är allt annat än bra. Men tar ett par veckor sen blir det nog ngt bättre iaf. 

Glömde berätta om en sak vi gjorde med barnen i onsdags kväll. Sent sent mitt i natten som dom säger. Ha ha de va nog runt nio på kvällen i verkligheten. Hur som. Barnen va så pigga och deras föräldrar ville få dom i säng inom en kort stund. Så vi tänkte vi går en runda mitt i all snö. Vi klädde på oss massa kläder, de dubbade skorna på o begav oss ut i all snö mitt i mörkret. Vi valde en väg mitt ute mellan åkrar o skog ( mm då mammas mage kan spela ett spratt ibland så ville jag kunna hmm ja, smita in i skogen fall i fall) alla hade pannlampor o så gick vi. Barnen turades om att gå o åka i pulkan. Och rätt som de va blev jag en draghäst åt båda barnen i pulkan. Tösen som annars är mörkrädd ( nästan ovanligt mkt) glömde av mörkret då hon hade pannlampa. Kanon! Vi va ute o gick över en timme tillsammans. Det är ett av de finaste minnena jag har från detta lovet. Hoppas att det även kan bli ett kärt minne för barnen. Men dom uppskattade denna "nattrunda" mkt då dom tjatat om den sen dess. Kul och ska snart göras om.



Fick ett trist besked via telefon som behövde bearbetas i eftermiddags efter att jag varit på jobbet och hälsat på. Så på med mina älskade gamla icebugs o ut i snön. 7 km jogg blev det. Ja löpning var de inte att tala om då det på ställen var snö upp till knäna. Men jag sprang hela tiden iaf. Skönt för kropp och själ. Och välbehövligt då vi nyss tryckt i oss både tacos o gotte.

Nu smusslar barnen och gubben med ngt här utanför då en viss mamma i huset fyller år imorgon.
Tösen sa imorse ngt gulligt .  -Mamma bli inte ledsen men jag går inte upp och väcker dig tidigt imorgon, jag vill sova länge. 
Hon trodde vi skulle ställa klockan antagligen för att väcka mig. Så har jag tur får jag sovmorgon. 
Längtar så tills maten imorgon. Det enda jag har önskat mig av mamma är hennes kalkonmiddag. Årets blev inställd pga vi inte fick ihop en fungerande datum för alla. Så... Nu får jag världens godaste födelsedagsmiddag istället!! Mammas sås kan man dricka flera liter av. Imorgon ska jag njuta❤️❤️

Kram på er allesammans

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Grattis i förskott älskade vän ❤️🎉🎈🌹🎂 önskar dig en underbar födelsedag med dina kära! Kramar

2016-01-08 @ 21:17:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Hoppas nu att du har haft en riktigt mysig och underbar helg vännen. Vi laddar inför vardagen i morgon med att packa ryggsäckar och bada... Kram ❤️

2016-01-10 @ 17:42:13
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback