Kalashelg







Vilken helg. 
Igår var det min födelsedag. Orolig över om den skulle bli ångestladdad som de två föregående åren vaknade jag tidigt fast i år förväntansfull.
Väntande på barnen som tassade upp till slut, väckte pappan i huset och smög ner för att fixa frukost på sängen till mig. Tog ett tag tydligen då jag mitt i alltohopa somnade om innan dom kom upp igen. Det här ligga vaken o vänta de hör till tycker jag minsann. Har man gjort sen man var liten. Jag kommer aldrig att sluta älska min födelsedag. Då blir jag som ett litet barn på julafton. Glad  och förväntansfull. 
Till slut hörde jag att dom stod utanför dörren. Lukas sa alldeles för högt - mamma ska öppna stenen först! Stenen! Ha ha ... Medans stora syster överröstade lite surt  - Men säg inte vad det är!! 

Yeah!! Nu kan jag tävla med mannen😜
(Så snygg man e nyvaken . Ha ha)

Mitt fina presentkort

In kom dom allesammans. Skönsjungandes på Ja må hon leva....
Oj vad jag fick låtsas att jag sov. Fniss😜 blev grattad med våfflor o paketer.
Barnen hade gjort massa fina teckningar, plockat småsten, Cornelia hade gjort en vacker nyckelring i slöjden, ett egenskrivet presentkort på massage fick jag av henne oxå, ljuskoppar som sonen själv hade köpt, loomarmband i vackra färger. Så vackert o kärleksfullt gjort o skapat allting. Jag fick även en löparkläning av Cornelia. Min allra första!! Ett par knallrosa thermobyxor, o ett Vivofit armband av sambon. Lycka! Vilka paketer!

Mina presenter från morgonen

På eftermiddagen och kvällen skulle kalaset vara. Det enda jag önskade av min mamma och make var kalkonmiddagen ju som uteblev 2015. Den fick jag minsann! Åh vad jag åt! Wow så gott. Min mamma hon kan hon❤️
Fick ändå paketer. Oj vad jag måste ha varit snäll i år. Boken Leva, nya fina pennor till alla mina målarböcker, Martina Haags nya bok, trosor, biobesök med fina mamma en teckningsbok... Ja alltså massor av fint.

Sen kom de fler folk och paketen ökade lavinartat. Barnen fann till o med paket i brevlådan.  Grannarna de  fina hade varit i farten. Nya Runners World plus en vackert ljuslykta. 

Alla mina fina födelsedagspresenter 

Kvällen flöt på bra och det var en rörd mamma som la sina underbara barn alldeles för sent på kvällen. Wow!

Bästa presenten va att barnen kunde leka tillsammans där ute två timmar UTAN BRÅK medans jag städade och bakade utan att behöva medla. Det har aldrig hänt innan. Har man ett barn med sociala svårigheter så är detta ett stort problem. Men igår lyckades hon. Älskade tösen ❤️

Idag har vi mest myst i jamasen. Min biologiska pappa och särbo kom inom på fika idag. Så en ny tårta fick slängas ihop. Ska ge er receptet i ett annat inlägg. För wow vilken tårta. O så lätt den va. På ingredienser som man alltid har hemma.

Nu har jag tjatat massa känner jag. Ett rosaskimrande inlägg, men det var verkligen en sådan helg. Min första på väldigt länge. 
Orkidé och fina lila ljuslyktor fick jag oxå

Imorgon börjar dagis för Lukas. Sambon börjar jobba medans jag och Cornelia  åker till doktorn i Lund. 
Vardagen är tillbaka. 

Kram på er 

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Verkligen en underbar dag - du var SÅ värd allt det fina, omtanke och uppskattning. Och fint att de kunde hålla sams, en gåva verkligen! Kram ❤️

2016-01-10 @ 22:12:16
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback