Första snön

Idag föll allra första snön här för denna vintern. Så typiskt på ett sätt då jag och Cornelia hade planerat att cykla till affären tidigt imorse för att inhandla frallor o dyl för att överraska grabbarna med världens brakfrukost. Nu fick Mathias offra sig o ta bilen. Men men. Ungarna är överlyckliga över snön. Cornelia åkte till sin pappa över helgen i eftermiddags så jag passade på att ta den första löpturen i snön på länge. Oj! Mysigt , men fy vad de blåste. De sved i ansiktet o buffen bara kasade ner . Men de va frisk luft. Lyckades knata 5 km. Så jag e nöjd. Just nu njuter jag av ett skumbad. Mm jag vet jag måste lära mig göra en sak i taget. Njuta av stunden här och nu. 
Hur gör man de? Tror att de beror mkt på våran situation här hemma. Med ett barn med lite svårigheter behöver man hela tiden ligga par tre steg före, man måste förutse allt. All deras vakna tid. De tar hårt på en, men nu är man så pass inne i det tänket att jag som nu även när hon inte är här e likadan. Har svårt att koppla av och bara va. 
Ska iaf sätta mig med mina målarböcker idag och njuta lite. 

Vad hittar ni på idag?



Bjuder på en bild från löpturen. Man anar lite lite vitt i bakgrunden. 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Mysigt med lite snö! och vad duktig du är som tog dig ut och sprang ;)

2016-01-03 @ 13:31:48
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Therese Bjärstig

Första snön är speciellt ,å jag gillar att springa på vintern så länge jag får vara frisk ;-P Vila idag med, men var med ungarna å åkte skidor så lite frisk luft fick jag iaf... KRAMAR

2016-01-03 @ 19:15:49
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback