Jag klarade det!!

 
Ja eller vi klarade det rättarsagt. 
Jag ska ta det från början. Då en flytt, massa sjukor, jul o nyår o allt kom emellan (jag vet bad exuses) så har träningen legat lite lågt januari o februari, för att nu blomma ut helt i mars. Mars våran sockerfria månad.
Som snart är till ända. Thank good! =)
De längsta jag sprungit tidigare vid ett tillfälle var 18 km. Detta gjordes 11 november. Så stolt jag var.
Detta låg långt fram i tiden. Trodde vi.
 
MEN, idag lämnade vi bort lilleman över dagen. Packade våran nya fina löparsäck. (julklapp från mamma & pappa) och begav oss. Tanken var väl 12-15 km. Men när vi sprungit halvvägs och jag insåg att hmm, när vi är hemma ligger vi på strax under 18 km. Jag som är sjukt tävlingsinriktad mot mig själv, tänkte ju då att fan då måste jag ju slå 18 km! O sen kom tanken hmm, 18 km, de är bara 3 km till en halvmara! =) Så där ja så var tanken slagen och den bara grodde där inne i huvudet på mig. Envis som en get ha ha så började fundera på hur jag skulle övertala sambon till att springa 21 km istället för dryga 15.
MEN DE GICK BÄTTRE ÄN VÄNTAT!
 
Vi sprang våran första halvmara! Tillsammans! I underbart vårväder!
Bara en sann löpare kan förstå denna glädje & sanna lycka!
Så nöjd jag är med mig själv.
 
 
Ngt trötter jag =) 
 
 
En väldigt nöjd sambo efter 21 km! Upp med energi!! =)
 
Visst vi tog en lite snabb fika efter 1 mil nere vid havet. en banan och två rutor mörkt sockerfritt choklad. Sen sprang vi igen.
Bra tips på "Löparsnacks" behöver vi. Inga nötter då jag är nötallergiker!
 
 
 
 
 
Igår tog jag tag i magen, japp körde lite med mig elaka rockring med tyngder. Den har legat och skämts under soffan alltför länge nu. Det var dags. Hmm kanske ingen bra start med 30 minuter.
Vet inte om det syns men oj vad röd jag var efteråt.Idag kan jag inte röra mig utan att det känns som stora blåmärken! Men jodå de gör nytta. Testa!
 
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja det går verkligen fort med dem små liven, helt galet är det :)

Oj vad duktiga ni är, vilken kämparglöd.

Ha en bra helg nu, kram.

2014-03-28 @ 21:29:59
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Heja, vad duktiga ni är! Jag hade inte ens grejat 500 meter i det skick jag är i idag, haha! Imponerande! Men en rockring med vikter låter spännande, har aldrig testat. Är det inte svårt?

2014-03-29 @ 13:11:12
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Mia

Snyggt jobbat och grattis till första halvmaran! :)

2014-03-31 @ 09:35:25
URL: http://www.menmia.se
Postat av: Therese Bjärstig

LYCKA!!!! JAg förstår precis, när jag sprang och solen sken så väcktes mitt sug att springa mer, m och ungarna fick dra mig in i bilen, tror jag hade fixat en halvmara i lördags jag med, tanken föddes i af, för jag var knappt trött eller andfådd efter en mil... så jo, mitt mål är att springa en halvmara i sommar :-D Det är så skoj att läsa hur ni tränar, inspirerar massor <3 KRAM

2014-03-31 @ 11:19:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria

Men WOW så duktiga ni är, heja Er!!!
Här ligger löpningen på is och kommer få göra ett tag till, tråkigt nog.

kram kram

2014-03-31 @ 16:43:21
URL: http://omlitenochmig.se
Postat av: Erika

Rockringen har jag alltid viljat testa, är det svårt?

2014-04-22 @ 11:31:34
URL: http://erikacao.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback