En sann inspiratör

 
Hej!
Förra veckan var jag och sambon på en föreläsning som skulle handla om motivation.
Motivation inom löpning. Vi fick äran att lyssna på Rune Larsson.
Rune som för mig var ganska så okänd innan jag gick hit & lyssnade. Jag läser hans krönika varje månad i Runners , men mer kände jag väl inte till egentligen.
Med det sagt så hade jag väl inte alltför mycket förhoppningar eller förväntningar på själva föreläsningen.
Men oj! Vilken man! Vad han har upplevt & genomfört i sitt liv!
Och vilken talare. Han bjöd verkligen på sig, helhjärtat.
 
Rune Larsson är en känd långdistanslöpare. 2004 sprang han tvärs över Amerika. Själv, utan följebil, på 77 dagar. Cirka 6,4 mil löpning i snitt varje dag.
Han korsat atlanten i roddbåt, bestigit världens högsta berg, vunnit massa tävlingar, har rekord i 24 timmars löpning .
Den sista drömmen som han satte i verket var att springa hem från träningslägret i Portugal.
Portugal till sverige, närmar bestämt Trollhättan.
3642 kilometer genom 8 länder på 71 dagar!!! Det ni!
Detta gjorde han tillsammans med en kvinna vid namn Sussanne. 
Dom upplevde allt. Maten, folken, länderna, alla upplevelser de hade, sjukdomar osv.
Men framförallt glädjen att kunna göra det. Att ha en kropp som håller för dessa påfrestningar.
 
2007 utsågs Rune Larsson till årets talare. Med all rätt!
Så mycket inspiration har jag aldrig proppats full med på en och samma gång .
 
 
 
 
Vi köpte givetvis hans bok som är skriven utav honom och Susanne som är skriven i dagboksformat. Där får man följa deras resa från dag 1. Spännande. Och så givande.
Jag sträckläste boken med en gång. Helt såld.
Kommer att gå på fler utav hans föreläsningar helt klart.
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Åhhh låter sjukt inspirerande! Måste se om boken finns att låna här, blir så nyfiken! Önskar dig en fin dag och helg <3

2014-03-15 @ 08:42:25
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Försöker också köra sockerfritt sen några dagar tillbaka, men gjorde ett litet undantag igår. Nu är jag på't igen!
Och kul att känna att man blir inspirerad av någon! Jag var på föreläsning med Charlie från Lyxfällan..i flera dar efteråt kände jag att.."yes, nu ska jag ändra mitt liv"...sen föll jag tillbaka i vanliga gamla hjulspår igen..attans.

2014-03-16 @ 09:03:01
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Therese Bjärstig

Ryggen gick över och jag var ut och sprang i går, så härligt! I dg har jag dock inte gjort nått, tja förutom att äta massa onyttigt, men ibland måste man få ha sådana dagar med... KRAM!

2014-03-16 @ 19:27:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Åh va spännande !!
Jag imponerad av människor som vågar göra det smått galna - och att springa flera mil varje dag räknas nog minst sagt som galet i mina ögon.
5 km tycker jag känns "långt" just nu... ;)
Kram

2014-03-17 @ 19:54:20
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback