Överjävligt intervallpass

 
Ja så vart det onsdag igår då ja. Onsdagar som numera betyder INTERVALLPASS! 
Lika mycket som jag älskar de passen efteråt lika mycket hatar jag dom innan.
Det är allt hatkärlek det där med intervallträning. Men för att komma framåt i min löpträning så är det just intervallträning som ska till. Varje onsdag nu framöver så står det intervallträning på schemat.
 
Igår körde jag 10 minuter lugn uppvärmning, kändes ju skönt att löpa och se sig omkring lite, sen började man räkna ner till de hemska jäkla intervallerna. Hmm de närmade sig sakta men säkert.
Och där kom den första, 3 minuter gånger 4 med 1 1/2 minuters joggvila emellan. Sen 15 minuters nerjogg.
Låter inte mycket , men för mig som inte kört intervall mer än en gång nu på ett bra tag så var de mkt. 
Helt slut var jag efteråt. Underbart! 
Att jag sen hade förbättrat tiderna lite sedan förra intervallpasset förra veckan det kändes kanon!
Det går åt rätt håll helt klart!
 
Så öm idag och jag känner att det börjar tillta nu. AJ!
Imorgon blir det ett "vanligt" löparpass, för att sen i helgen köra ett långdistanspass. Vilket jag ÄLSKAR!!
Se om vi kan "låna" ut stora tösen så vi kan springa både jag & sambon tillsammans. Alltid lika mysigt!
 
 
 
 
Min BIBEL kom idag! =)
Ha ha ja så kallar jag Runners World. Älskar den tidningen. 
Idag damp den ner i lådan, så ikväll blir det tidig sänggång med mycket läsning!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack!

Starkt jobbat, sjukt jobbigt med intervaller

2014-04-03 @ 18:10:53
URL: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Jag älskar intervaller. Då vet jag att plågan blir kort. :-)

2014-04-03 @ 21:09:36
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Iform var si så där, men körde just på temat intervaller för att få upp tempot 30-20-10 metoden, dvs 30 sek lätt jogg, 20 sek löpning och 10 sprint, nått jag tror jag ska testa så snart benhinnorna känns helt ok. Trevlig helg <3

2014-04-04 @ 09:33:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Ja runners verkar bättre, tog iform mest för den bra premien, säger nog upp den sen... Var ut och skulle testa benhinnorna och ev springa intervaller, men oj så jobbigt det var i dag att bara springa, blev ett enkelt pass som ändå nästan tog kol på mig :-/ Tror det är allergin som spökar :-( KRAM

2014-04-04 @ 12:58:42
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback