Oro, magvärk & barnböcker

 
Igår var dagen fylld av oro. Oro inför dagens skolbesök.
Besök i Cornelias nya skola. Jag var nervös & Cornelia var ännu mer nervös.
Annars var gårdagen en av de bästa dagarna på väldigt länge. Jag & Lukas hade en fantastisk dag tillsammans. Vi bara myste & njöt av lugnet & lugnet. Ingen stress, vi bara tog dagen som den kom.    
Underbart att kunna göra ibland.
 
I morse var det upp tidigt. Iväg med lillekillen till dagis & upp på bussen till nya skolan med Cornelia.
Nervösa klev vi in i den stora byggnaden.
Men vilken värme vi kände direkt. Vi hann inte mer än in genom dörren när Cornelia tittade upp på mig & sa
- Här vill jag gå mamma! 
Kändes underbart då hon var halvt hysterisk igårkväll över skolbytet. (då pga nervositet såklart)
Tanken var att vi skulle vara hela dagen i skolan. Men då Cornelia blev dålig runt halv 11 så åkte vi hem då.
Nu med lugn i kroppen både hon & jag. Hon har träffat många trevliga klasskompisar, en underbar och empatisk lärare samt sett en mysig & fin skola. Känns så skönt. Då kanske man kan sova inatt.
 
Mamma min som har varit i Riga över helgen kom hit & hälsade på idag.
Med PRESENTER!! Underbara goa du. Men att du aldrig kan lägga pengarna på dig själv istället!
Vi fick massa fint. Här ser ni två av mina presenter.
Älskar dem båda.
 
 
Ikväll överraskade Cornelia mig rejält. Hon har fått kläm på läsningen nu. Det går framåt i en rasande fart. MINST SAGT. Varje vecka så har dom 4 korta sidor i läsläxa. Detta går galant. Vi läste igenom den ikväll som vanligt.
Sen tar jag fram de läseböcker som hon har lånat hem. Noa böckerna. Perfekta lättlästa första böcker.
Vad gör då tösen min om inte läser 3 stycken böcker för mig rakt upp och ner. 15-20 sidor i varje bok!
 
 
Stolt mamma!
Så nu har jag klickat hem två alldeles egna Noa böcker åt henne som hon ska få i julklapp.
Kan varmt rekommendera dessa böcker.
 
 
 
 
Klickade även hem Ingrid & Ivar åt Lukas. Vi har alla Ingrid böckerna. De var Cornelias favoriter när hon var mindre & nu även Lukas.En klar fördel är att jag oxå gillar böckerna skarpt.
Jag fullkomligt älskar barnböcker. Förutom en bra "story" så hänger mycket på färgerna och detaljerna i böckerna. Tycker jag iaf. Har ni några bra boktips så hojta gärna till.
Min dröm är att någon gång skriva en egen barnbok, men ja... drömma kan man . Eller ska man rättarsagt.
 
 
Bilder lånade på Adlibris.se
(Bästa nätboksbutiken enligt mig. Och nej, detta är inte sponsrat)
 
Kram på er
 

Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till M

Ingrid böckerna är kanon! Vi har 2 s t hemma och det kan nog bli mer till samlingen i julklapp :)

Ja, men ellerhur:) vet inte vad han gjort för att förtjänat två, hihi!

Kram!!

2013-12-03 @ 21:19:27
URL: http://njutensmula.se
Postat av: Theresa

Åh vad härligt att det kändes så bra!!! Första intrycket brukar ju stämma! Så kul att läsa!!!! Kram!

2013-12-03 @ 21:26:27
URL: http://mammaT.blogg.se
Postat av: Maria

Men så trist att hon blev dålig :( Men skönt att det första intrycket blev bra i alla fall!
Vilka fina presenter du har fått!!
Tack, här är det bara bra. Tisdagar är en sådan där fullpackad dag.
S har sin karate, så jag hinner precis hem med henne efter träningen och sedan får jag ge mig av på min träning.
Idag var det näst sista gången med crossfit utmaningen.

kram kram

2013-12-03 @ 21:50:19
URL: http://omlitenochmig.se
Postat av: Therese Bjärstig

Så skönt att det kändes så rätt med nya skolan!!! Då kan ni pusta ut, blir nog bra <3 Å så fina presenter du fick av din rara mamma! Ingridböckerna är en favvis här med :-D KRAM

2013-12-04 @ 07:40:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad härligt att allt kändes bra, förstår det är en lättnad :) Och vilka fina presenter ni fick!

Tack för energin du skickade igår, den var behövlig :)

2013-12-04 @ 08:30:16
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Men så härligt att första besöket i skolan gick bra!! Att hon sen börjat gilla läsa gör ju inte saken sämre;)

2013-12-04 @ 10:16:39
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till M

Ja, men verkligen :-) det håller jag med om!!
Önskar dig en fin dag, KRAM!

2013-12-04 @ 11:14:37
URL: http://njutensmula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback