Vilken vecka & vilket avslut!

Oj. Ja det är nog det enda ordet som passar in på denna veckan & helg.=)
Började somsagt jobba i måndags sen en lång mammaledighet & en ännu längre arbetslöshetstid innan dess. Härligt. Men upp innan klockan 6 e man inte van vid. 
Sen att röra sig så mkt hit & dit & hit & dit.
Men underbart! Älskar de. Känna sig behövd någonstans. Härligt.
Alla kvällar i veckan har gått åt till att märka upp alla "gamla" & för små barnkläder, skor & barnleksaker med pris & strl. Vi kom nämligen med i årets loppis här i trakten. En jätte stor & omtyckt loppis som är två gånger om året. Man märker sina saker, lämnar in de & hämtar sen det som blir över 4 dar senare. smidigt. O inte behöver man vara där heller. Perfekt. Men oj vilket hästjobb med all märkning. 
Det visade sig dock vara värt de. För vi fick en rejäl slant. =) 
 
Fredagkvällen innebar städning & städning & städning. (fasen vad barn inte e bra att ha om man vill ha ordning & reda =)) Tårtorna stod jag & gjorde halv tolv på "natten"
 
Sen hade vi ju då en stressig lördag igår =) Men en bra sådan.
Morgonen började med skönsång på sängen. Min älskade sambo fyllde år.
Så mys & paket i sängen med barnen & gubben. Följt av lillans ridlektion 9.30. Jag stannade dock hemma o fixade sista städningen (inte lätt med en klåfingrig ettåring)
Sen var det öppet hus på brandstationen i stan. Så dit for vi & tittade på allt!! Underbart. Vilken grej dom gör för alla barn ( o oss vuxna, jag tyckte oxå att det var intressant minsann )
Alla sorters brandbilar, båtar, ambulanser, häverbilar, helikoptrar osv.. fick man klämma , känna & klättra på. Lukas kommentar var TRAKTOR =) 
Sen bar det av hem för kalas för "tjocka släkten".
Kan säga att vi var två trötta föräldrar här igår kväll. Barn oxå för den delen, Cornelia somnade på soffan hon =)
 
Helgen är inte över än! Nejdå. 
Idag kom den stora dagen. Min stora dag.
(Men först upp & hämta hem det överblivna från helgens loppis. )
För cirka 5 månader sedan satte jag upp mitt mål. Att springa Iform loppet (5km) under 30 minuter. Jag har kämpat, svettats, gråtit blod & skadats. MEN jag tog mig i mål. Jag sprang loppet idag! O jag inte bara tog mig dit, jag sprang mitt personbästa!!
27.02 miunuter sprang jag 5 km på idag!
Så nöjd. Visst det var mkt trängsel de första 2 km, så lite mera tid hade gått att kapa där. Men ja, målet klarade jag galant. Men någon minut i marginal till & med.
 
MEN NU VILL JAG HA MIN HELG JU! =) Känner mig snuvad på en hel helg. Den har bara slingrat sig ur mina fingrar. ;) Men en fin sådan har det varit iaf =) En man kan blicka tillbaka på & bara le.
 
Kram på er alla fina goa människor.
Ska svara på alla fina kommentarer. 
Innan jag somnar förhoppningsvis.
KRAM
 
Bjuder på lite bilder =)
 
 
En hel del folk!!
 
 
En trött jag på upploppet =)
 
 
Jag klarade det!! =)
 
 
Två av mina fina supportrar =)
 
 
 
En "du klarade det" belöningspresent till mig själv fann jag i ett av montrarna! 
En jätte snygg & praktiskt löparväst & 3 nya löparsockor! Älskar mässpriser =)
Nu är jag allt taggad!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Russin

hej gumman och GRATTIS!!! Attans vilken BRA tid, jag är inpad!!!

Snygg väst med, så roligt att unna sig något vid framgång.. :)

kramkram

2012-09-23 @ 22:15:47
URL: http://russinsdagbok.se
Postat av: JENNY - Mamma till Haylie & Charlie

oh, vad duktig du är! Grattis måste man väll ändå säga :D

2012-09-24 @ 06:53:41
URL: http://hayliemama.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

GRATTIS älskade vän till en toppen tid och prestation!!!! Så GLAD för din skull <3 Och skoj att ni även fick in pengar på loppisen, samt försenade grattiskramar till din sambo. KRAM

2012-09-24 @ 08:38:41
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Cissi

Vad roligt, GRATTIS!!!J

Jag längtar alltid till helgerna, dom går alltid lika fort (och det beror nog på att man har så mycket inplanerat på helgerna...)

Kram

2012-09-24 @ 12:27:49
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: ♥ Sojka ♥

Tack fina! :) Nu börjar det dock kännas lite bättre tack och lov!
Kram!

2012-09-24 @ 15:17:09
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: Viktkamp

Grattis till din supertid =) Synd vi inte såg varandra =) Kramar

2012-09-24 @ 20:40:00
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Solveig Lundin

Det är ju en tok bra tid, grattis efter allt ditt kämpande :)

2012-09-29 @ 23:37:13
URL: http://lillboda.webblogg.se/
Postat av: Emelie

du är så himla duktig ju =)

2012-10-25 @ 19:31:36
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback