Spadag

Åhh herregud, vet ej riktigt vart jag ska börja.
Vi skulle ju ha en mysdag hos min mamma jag & lillan. Vi hade blivit ombedda att packa med oss myskläder, så vi hade packat ner jamas och varma goa strumpor.
Allt började med att vi blev inskickade på toa där vi skulle byta om till myskläderna. Sen fick vi knacka på dörren in till köket när vi var klara. Förväntansfulla och fnissiga skyndade jag & lillan oss på med jamaserna. Sen tassade vi ut i hallen & knackade. - Varsogod & kliv in mina damer hörde vi då.
Vi öppnade dörren & innanför stod de två stolar med badtofflor på & badrockar.
-Välkommen till mormors Spa sa mamma min.
Sen fick vi en behandlingslista i handen.

 

Sen har vi blivit behandlade som drottningar hela eftermiddagen & kvällen. Först fick vi varsin varm "grötpåse" & varsit härligt täcke över oss. Blev placerade i vardagsrummet, lillan i fåtöljen & jag i soffan. Fotbad & tidningar . Bordet dignade av gotte. Där va färska jordgubbar, massa andra fruktre, mitt mörka älsklings choklad, choklad crispchoklad, mammas himmagjorda skorpor, chips, ostbågar....

 

 

 

 

Sen blev de ansiktsmask för mig, en lugn stund när den verkade. Då fick lillan fotmassage & pedikyr & manikyr. Sen valde hon "sminkad & stylad" såklart ;) från listan. Så hon blev så söt så. Det var ju spännande då hon aldrig får ha de annars. Mamma la ner så mkt tid och energi på oss så jag e alldeles rörd. Sen fick jag fotmassage och pedikyr. Blev sminkad & stylad i håret.

& ovanpå allt de så bjöd hon oss alla på en underbar middag. Då kom Mathias & Lukas oxå och njöt.Det blev en av mammas paradrätter ( såsom alla andra hon lagar) Sukiyaki !!

Cornelia var så mallig över hur fin hon blev. Hon var så stor när vi lekte spa. Goa tös, de var så underbart att va bara vi tre tjejer. Härligt. Vi behövde detta jag & lillan.

 

Älskar dig mamma! Du är den bästa människan i hela världen!!

Tack för en fantastisk dag som ej kan beskrivas i ord hur mkt vi uppskattade den.

 

Sen var ju Cornelia rolig nu ikväll, hon kallade på mig när hon lagt sig & sa - Vi glömde ju betala mormor. Ha ha


Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbar dag ni hade :)

2012-02-01 @ 07:51:02
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Guuuud vilken underbar mamma/mormor ni har <3 Förstår ni njöt!!! Å ang tävlingarna har jag ej tid så nu har du shansen fniss KRAM!

2012-02-01 @ 07:56:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken mysig ide! förstår verkligen att ni nöjt!

2012-02-01 @ 15:43:03
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad härligt!! vilken mamma du har, så påhittig! =)



Kan vi hålla morgon dagen lite öppen?? Har en känsla att Theo håller på att bli sjuk, han somnade redan 6 ikväll, och har varit på ett jäkla humör...hoppas min känsla är fel!!



Vi kan kanske höras i morgonbitti?!



kram

2012-02-01 @ 20:31:02
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback