Storhandling & Tjejkväll

Jaha då vart de söndag igen... vart tar veckorna vägen?
Skrämmande.

Lilleman har börjat vakna tidigt . Vid 6 tyckte han att vi hade sovit färdigt.
Det var min morgon så det var bara att kliva upp.
Men oj vilken överraskning. Det var ju SNÖ!
Inte lite heller. Och snön singlade ner fortfarande.

Lukas tyckte att det var jätte konstigt.
Han tittade & "pratade" högt, sprätte i hela kroppen. =)

Det har varit en lugn dag. Storhandling stod på schemat.
Vi införde faktist veckomatsedel igen. Känns bra.

Veckans Matsedel

Måndag: Lunch:Kyckling Wook   Middag: Makaronisoppa

Tisdag: Lunch:Rester från Soppan ovan  Middag: Raggmunkar & Fläsk 

Onsdag: Sjömansgryta Lunch & Middag ( ridning så hinner ej fixa ngn speciell middag)

Torsdag: Lunch: Falukorv & Makaroner  Middag: Lasagne

Fredag: Lunch: Rester från Lasagne Middag: Lillans Special

Lördag: Lunch: Pastalåda Middag: Flygande Jakob

Söndag: Lunch: Korv Stroganoff Middag: SöndagsStek


Skönt att ha en matsedel att gå efter faktiskt.


fredag ska Cornelia eventuellt ha Tjejkväll.
Det har hon & tre utav hennes vänner pratat om länge, och nu e det dags.
Tips?
Tänkte hon skulle få bestämma mat & sen film kanske?


Min duktiga sambo tränar & stönar här i bakgrunden & jag irriterar mig mest på min värk.



Snart får de bli fika. Lite smörgåsrån med en kopp Te


Glöm ej Måndagslistan imorgon!!!







Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Matsedel är toppen att göra i förstid, vi ska göra vår matsedel i morgon, och snor nog lasagne från er matsedel :-D Ha en fin kväll, här ska vi se ytterligare en arne dahl film nu! :-) KRAM

2012-02-05 @ 21:06:48
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback