Härliga kommentarer

Ibland får man höra mkt från sina barn. Många kommentarer som bara tar en med storm. Man blir så paff och vet inte riktigt vad man ska säga. Man bara smällter & ler. Så var de för mig idag på väg hem från dagis.

Det är så att vi har relativt brått varje morgon till dagis. Jag som aldrig lär mig, och Cornelia som inte gillar att stressa. Såklart. Så när vi väl är på gång till dagis brukar vi gå i normal  takt.
Inte fort men inte långsamt som i "stanna o lukta på blommorna" heller. Utan normal takt. Oftast så frågar hon minst en gång per promenad till dagis  - Kan vi inte gå saktare mamma. Samma svar får hon varje morgon - Tyvärr gumman då missar du ju frukosten på dagis. Sen är det aldrig mer med de. Hon nöjer sig, vi går vidare , pratar om dagis & om dagen som kommer.


Så idag på väg hem från dagis skulle vi gå inom affären för att handla lite. Vi går i normal takt. Hon frågar - Kan vi inte gå lite saktare mamma? Jag ska precis svara nej när hon förekommer mig med att säga - Willys stänger faktiskt inte än på ett tag mamma!

Ha ha ha jag började skratta högt . Gav henne en stor kram & saktade ner . Till & med stannade ha ha ha
Goa tös. Nej inte hade vi brått. Vi hade hela dagen på oss ju. Varför är vi så vuxna och besatta på att ta oss från punkt A till punkt B?! Egentligen?
Jag tror att vi måste lära oss mer utav barnen där. Att ta vara på själva resan mellan målet , att göra dom värdefulla & härliga.
Fler sakta promenixer med familjen lär det bli.



Ikväll kom Cornelia inte på vad hon skulle säga, hon tappade bort ordet hungrig antagligen. För hon frågade om Mathias snart var klar med pannkakorna då hon var på mathumör =)

Nu blir det snart Biggest Loser sverige!! Oops kom docj på de ironiska i det idag. Hmm jag har köpt godis till ikväll. Lösgodis... hmmm, ja ja...

Kram

Kommentarer
Postat av: Lilla Elin [drömmen om ett barn]

är visst lite trött haha :D förlåt!

2012-02-02 @ 20:57:37
URL: http://lillaelins.blogg.se/
Postat av: Lilla Elin [drömmen om ett barn]

självklart får du det, skulle bara bli jätte glad :D säg till när du har länkat :D kram

2012-02-02 @ 21:03:51
URL: http://lillaelins.blogg.se/
Postat av: Lilla Elin [drömmen om ett barn]

härligt :D

2012-02-02 @ 22:06:30
URL: http://lillaelins.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha ja barnen är verkligen kloka och smarta i sina tankar, bra att de "väcker" oss vuxna i bland så man får reflektera över det man gör på rutin :-D KRAMIS

2012-02-03 @ 08:58:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

maila mig gärna med bilder om du har lust :)

jag är mest intresserad av att köpa kläder i storlek 68 just nu

2012-02-03 @ 09:31:21
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback