Vilken KICK!

Ja igår sprang jag mitt allra första lopp!
UNDERBART!
Jag e fast. Vilken kick. Sån känsla. Vill aldig släppa den!
De e inte ofta jag skryter de ska jag säga, o dom som känner mig kan nog hålla med.
Men när man inte tränat mer än en gång och då sprang jag inte ens en km så är jag väldigt stolt över att kunna säga att jag joggade HELA 5km rundan på loppet igår!!!
Jag va beredd på att gå en hel del, men jag klarade de! Jag sprang!!!
Sån lycka. Sån känsla. Att bara kryssa förbi andra och känna att "jag klarar detta"
Fick in en bra rytm, andningen gick super bra. Helt otrolig känsla. Flåt att jag älter men ja jag e STOLT!
Detta kommer jag att leva länge på!!!
Efter en sån skitsommar med massa sjukhus vistelser och så så känns de som ett perfekt avslut av denna sommaren.

Men de höll på att gå åt skogen med hela loppet igår.
Jag gjorde min första behandling (kommer enskilt inlägg om de ) igår va klar 15.05 och tåget gick 15.50 . Hann iaf.
Hoppade av i Hässleholm & hämtade upp Madeleine. Vi tog tåget vidare till Malmö där vi hoppade av köpte bananer och hittade rätt buss direkt som skulle gå ut på Pildamms parken (tack M)
MEN tro fasen vi åkte fel! !!!! si så där 15 min för långt!!! SÅ vi hamnade mitt ute i ingenstansland. Bunkeflo by närmare bestämt. Där va vi 17.55 och loppet startade 18.30 hmmmm
Ingen buss gick tillbaka förräns 18.30 då loppet börjde!
Först försökte vi lifta. utan ngn framgång , tur de kanske.
Sen ringde jag taxi, men vi visste ju inte vart vi va alls. Men efter långt om länge kom vi upp i en rondell och fann ett gatunamn. Så i sista sekunden räddade taxi killen oss. 18.28 stod vi på plats på pildammsparken. MEN vi hade ju inga nr lappar eller lämnat in väskorna än. Men som tur är va loppet försenat och vi hann!!!!
Men de e vi e ett nötskal ha ha
Nu kan man ju skratta åt de, men jag kan ju säga att igår va de inte långt till tårarna när vi stod där ute och jag nästan insåg att de blir inget lopp.

Fick en fin fin medalj och en väska fylld utav saker. Plus en fin löpar tröja.
Kvällen avslutades hemma hos M där jag nog tjatade lite för mkt om min dag =) Men jag va så uppfylld ju! Så lycklig!

Bilder kommer strax!

Kram på er

Flåt min tid blev förresten 34, 24 min. Ja de va inte fort, men jag sprang hela tiden och jag e jätte nöjd själv!


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Klart du ska vara stolt!!!! Jag ahr också haft den där känslan under vårruset, och den är HÄRLIG. Och så vältränad du ser ut Petra, värsta idrotts tjejen! BRA jobbat vännen, jag är stolt över dig/er :-9 Kram

2009-09-02 @ 14:54:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: madde

oj vilken dag! klart att du ska vara stolt, jag hade inte ens kommit på en så knäpp idèe hahaha!! du e duktig du!! och det var väl en bra tid, tycker jag i alla fall, särskilt med alla dina sjukhusvistelser och sånt kan inte aha blivit så mycket tränat ju!! jag säger bara var STOLT!! ses på lördag kram ska bli kul att träffa M! kram

2009-09-02 @ 15:17:20
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Postat av: sara

BRA jobbat Petra. Fattar inte hur du orkade efter allt du varit med om denna sommar. Superbra!

Vilken tur att ni hann i tid till loppet, hade ju varit för jäkligt annars.

Hur sjutton hamnade ni i bunkeflo?? ;) Där bor min bror förresten :)

2009-09-02 @ 15:53:23
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: cecce

Fy, vad duktigt! Bra kämpat och var stolt över dej själv.

Förstår känslan. Kände likadant när jag sprang Vårruset för första gången i fjol:-)

Det är trots allt bra att utmana sig själv ibland:-)

Kram

2009-09-02 @ 20:20:27
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha buss till pildammsparken...det tar ju bara 15min och gå från centralen.... :)



skönt loppet gick bra iaf :)

2009-09-02 @ 21:26:22
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Heidi

åh vad kul att det gick bra för dig! Jag bor precis där bredvid pildammsparken! jättefin park att springa i! pusskram

2009-09-02 @ 22:20:13
URL: http://hajdies.blogg.se/
Postat av: Tessan

GRATTIS!!!



Tänk att du gjorde det! Och sprnag hela vägen!!! Vilket lyckorus!!!



Själv ligger jag i hårdträning för Stadsloppet i min stad nästa år i Juli, då ska jag springa 8,9 km!!! Hoppas på att klara det under 50 minuter, ska slå en kompis rekordtid! :)



Grattis igen!!!

2009-09-03 @ 08:18:11
URL: http://gandalf.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback