Mitt andra hem.... typ

Ja sjukhuset börjar kännas som mitt andra hem numera. Tyvärr.
Hmm åkte in igår 11.00, vad jag skulle där vet i tusan. Eller ja jag fick ju massa information om den nya medicinen som jag ska börja behandlas med nästa vecka, sen massa information och tbc test och dyligt. Röntgen genomgicks osv. Men varför skulle jag sova där? Så efter litre tjat och gnat fick jag natt permis!! Lycka!
Hem till M bar de av, då han bor nära sjukhuset.
Vi gick till Maxi och jag tyckte att alla tittade lite skumt, hmm... kom på.. jag bar ju fortfarande sjukhus armbandet då jag enbart hade permis. Så jag skojade till de och sa att M va ute och rastade mig =)
Skönt att slippa sjukhuset iaf.

De enda MEN DE STORA kruxet med att jag fick åka hem på nattpermis va att jag skulle...hmmm... ja... hur säger man... lämna ett avföringsprov. Så jag fick med mig hem provrör! Ha ha ha
Men vadå? kan jag inte göra nr 2 hemma hos M annars så kan jag väl knappast göra de i ett pappbecken och sen kreta... ehh...- nej fy fasen!! Ha ha
Så nej de bidde inget prov till dom. (dom hade nog glömt de idag för de bad inte om ngt)

Så idag fick jag en vaccination mot ngn baktierie, sen tog dom infektionsprover och så sattes där här tbc testet i armen, som ska avläsas på måndag, och e de negativt vilket jag förmodar så påbörjas min behandling redan på tisdag!! Hmm samma dag som loppet. Men men de hinner jag.
Så nu ser jag snart ut som en nåldyna. Sprutärr överallt. Eller blåmärken rättarsagt då jag går på kortison och får de hela tiden för ingenting. Snart sprutar de väl ut blod överallt ur alla nålstickshål.
Hoppas nu att denna behandling ska hjälpa,. Man ska sitta med dropp 2 timmar då medicinen går in i kroppen.




Ja menar hur kul är detta att komma hem med till sin dejt?! Ha ha
Jag sa inget om de kan jag ju informera om.


 
Helt sönderstucken



En mkt trött jag i morse ... hatar att ta kortison...





Mitt fina fina armband ha ha

Nej nu ska jag tassa runt i alla bloggar och läsa lite. De e mysigt de.
Kram på er




Kommentarer
Postat av: madde

hoppas allt löser sig!! och att denna behandligen fungerar!! och jag hoppas verkligen inte att det sprutar ut blod ur alla nållstick, då bör du nog uppsöka sjukhus...hahaha..hoppas du får en trevlig helg!! kram

2009-08-28 @ 20:07:55
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Postat av: sara

Lilla gumman vad jobbigt det låter :(

Skönt att du fick åka hem över natten. Jobbigt att sova på sjukhus med en massa andra.

Skrattade när jag läste om ditt avföringsprov. Inte det roligaste man kan göra hemma hos pojkvännen ;)

Hoppas din helg blir bra. Många kramar...

(postar filmen till dig i början på nästa vecka. Den var bra, men inte lika bra som boken. Tack så mycket för lånet)

2009-08-28 @ 21:14:54
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: cecce

Usch...låter inte så roligt det där. Men du verkar va vid gott mod och va duktigt att kämpa på trots all kortison och nålstick!

Hoppas att din helg blir fin och du får vila ut.

Kram till dej:-)

2009-08-28 @ 22:27:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Kia

Vännen då!

Jobbigt du har det!

Tänker på dej!

Kram kram

2009-08-29 @ 06:12:34
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: madde

hej vännen! japp vi ska till anna den 5, ska bli skoj, helt rätt komihåg har du , jag äter inte kräftor!! jag ska göra köttfärs paj till mig o selma theo felicia o kevin så jag kan fixa så det räcker till dig oxå, du tål det va? sconsdeg o köttfärs med lite grönsaker i brukar jag ha!! ska M äta kräftor? ha det super bra.

2009-08-29 @ 08:43:15
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback