Orolig

Ja jag är orolig som bara den ikväll. Lillan somnade direkt idag, men hostar som tusan där inne. JAg har legat bredvid 45 min nu. Och de e en djup otäck hosta. Rosslar i halsen på henne.
Tvekar och diskuterar med mig själv om hur jag ska göra. Hon sover så de känns dumt att dra upp henne och in till akuten, där dom troligtvis inte kommer att göra ngt idag ändå. Så de blir kanske bara störd sömn. Så jag funderar på att vaka hela natten och ringa vårdcentralen de första jag gör imorgon bitti.
Tyckte ändå hostan va ngt bättre innan idag. Men ack så fel man kan ha.
E rädd att de ska gå ner i lungorna på henne.

Känns trist att jag inte ska ha henne i helgen nu när hon e så dålig. Då är det mkt tuffare att lämna ifrån sig henne.
VILL INTE DE!!
Kommer att bli tokig här hemma själv ju.
Jag vet att hennes pappa kan ta hand om henne självklart. Men jag e löjlig, jag e hennes mamma och vill vara hos henne när hon e sjuk. Jag vill ta hand om henne, gå upp och ge medicin, trösta när hon e ledsen och byta kläder när hon har kräkt.
Blir tårögd av bara tanken på att  jag inte får göra detta imorgon kväll.

Mammas älskade tös bli frisk snart.



Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

STACKARS lillan!!! men låt henne sova om hon sover, annars kontakta sjukvården, får inte utvecklas till lungeninflammation... oj, gör ont i hjärtat på MIG, så jag förstår att DU är orolig. kramar om

2009-04-02 @ 19:23:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Men va fruktansvärt! Men jag tycker absolut att du ska ringa läkaren imorron bitti om hon hostar inatt oxå!

Akta så hon inte blir uttorkad då hon spyr så mycket.

Förstår känslan du känner, man vill ta hand om sitt barn då den är sjuk. Man vill ha kontroll på läget!

Lider med er vännen!

stor kram

2009-04-02 @ 19:42:44
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Du skämtar va?? Är han tusan inte klok??

Nu blir jag ju irriterad på ditt ex! Grrr

Vilka typer det finns!



Ja hoppas verkligen inte att hon får lunginflammation. Fruktansvärt!

Håller då tummarna på att hon repar sig!

Lill tösen där!



Tänker på dig vännen!

Du gör ett oerhört bra jobb!



Kram

2009-04-02 @ 20:58:40
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ja, mina tankar är hos dig med, och jag håller med nina /såg din kommentar där) ditt ex kan f-n inte vara klok, det är ju hemskt att inte få ringa å höra hur hon mår vid andra tidpunkter...

Mina tankar är hos dig/er. Hoppas det blir en någorlunda lugn natt...



KRAM

2009-04-02 @ 21:20:42
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Känner att jag blir så arg så jag skule kunna spricka! Det är ju för tusans gubbar ditt barn oxå!! Även fast hon är hos sin pappa har du all rätt i världen att ringa dit!

grrr och morr



Hoppas du ka sova lite inatt vännen!



Kram kram

2009-04-02 @ 21:31:04
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja vi ska ta och bada Sam nu sen ska jag fika lite av mitt nybakade bröd å sen hoppa i säng!

Å då ska jag krama om min älskade karl riktit ordentligt!



Ja det är då fruktansvärt vilka konstiga "regler" han verkar ha!



Vi skrives imorron igen!

Får se när jag sätter igång datorn.

Ska ut och gå på morgonen å sen är jag bjuden på lunch hos en av mina bästa polare som fick barn tre veckor före mig! Så vi ska dit å äta å surra en massa!



Kramelkram

2009-04-02 @ 21:38:11
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Kia

Läste din kommentar om ditt ex! Ä han riktigt funtad? Ursäkta. Men jag blir inte lite arg. Har haft besvär med min mans ex om vårdnaden av deras son men detta tar fan priset! Klart du ska få ringa när du vill för att höra hur det är med henne. Osannolikt...

Håller mina tummar hårt för att sessan ska vara piggare imorgon. Skickar massa styrkekramar till er båda!

Kraaaaam

2009-04-02 @ 22:28:56
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback