Ljuvliga Onsdag!!!!

Vilken underbar dag det är idag!
Dagen började tidigt med morgon mys med dottern. Härligt.
Sen väntade godmorgon samtalet till älsklingen min.
Dom göra hela min dag!
Sen vart de att traska iväg till dagis. Undebart att gå med lillan numera, munnen den går i ett. Hon har så mkt att berätta hela tiden. Hon är så fachinerad utav fotbollsplanen som vi går förbi varje dag. Om där ska vara någon där eller ej. Idag var där bara fiskmåsar. Men hon va lika glad ändå.
Lämningen gick jätte bra idag. Skönt, slipper man gå till jobbet med en stor klump dåligt samvete i magen. Sen bar det av till mitt "dagis"
Fick sällskap i "örat" av Mikael. Så gulligt så.
ALla som har sin kille/tjej långt bort vet hur jobbigt detta är. Varje minut man kan höras av räknas verkligen. Man vill inget hellre än att dela vardagen med dom, kunna röra vid dom när man går förbi, kunna se varann i ögonen och bara le åt en rolig sak på tv. Eller de allra värsta jag tycker det är att inte ha någon att dela sina barns roligheter och framsteg med. Då känns de ensamt ibland. Sen vill man ju knappast ringa upp ngn heller och bara..- du vet du vad lillan sa nyss?! Nej de e inte samma sak. Men den tiden kommer väl. Nu va det ju positiva Onsdagen idag! =)
Jajemen! För idag är det 2 dar kvar tills Mikael kommer ner!!!
Längtar så! Ska bli så skönt att äntligen få hålla om honom igen.
Mysigt.
Och innan på kvällen ska jag och några kompisar gå & se Smokie i kristianstad.
Ska bli kul, har aldrig sett dom live. Sen väntar min älskling här hemma efteråt!!! Det är lycka de!!

En annan bra sak som hänt idag är att jag äntligen fått rättsida på mina pengar från försäkringskassan. Ja iallafall för denna månaden! E så trött på dom. Men idag så löste det sig. En stor sten lättades från mitt hjärta, Nu blir nog alla mina räkningar betalda även denna månad. Usch de lät hemskt . Men ska säga er att de e fasen inte lätt att få de att gå runt när man pluggar/jobbar och är ensamstående. Men jag har gett mig fan på et och då ska de gå!
Bara posiitiva tankar idag som ni märker! =)
Sitter själv här med en STOR påse godis för att fira denna dag! Eller nja... Lysemelk enbart nästan.
Jag älskar lysemelk. Ni vet de små choklad "medaljongerna" eller vad man kan kalla dom. MMM goa dom!
Lillan e hos sin pappa idag och hälsar på. Jag sitter och lyssnar på Emil Sigfridsson. Bra. Hittade den skivan nu på vinden när jag städade ...
Pust ja... igår hade jag att göra. Alla kartonger hamnade ju här inne i huset i måndags! Fy fan (ursäkta) va många lådor de va. Så igår på min plugg dag fick jag sortera alla lådor. och sen fixa plats i källaren. Men jag lyckades faktiskt. Får erkänna att jag blev lite stolt över mig själv. Känns skönt att allt e klart nu.
Nej får väl göra ngt vettigt nu när jag e själv hemma. Får nog städa lite och diska
JUST JA: Vattna blommorna! De skulle jag gjort i fredags! OJDÅ!
Visserligen e det fredag iövermorgon! =)
Men då blir nog inte mina blommor så glada om jag väntar tills dess.
Ha det !
Blommorna kallar
kram/
Petra

Ps. Ni missar väl inte världens bästa program ikväll?! Greys Anatomy!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback