Ragga på tåg, de nya sättet?



Då vart man hemma i Skåne igen.
Sex timmars tågresa =(
Men nu är jag hemma återigen.
Känns konstigt. Underbart såklart att få hem min prinsessa igen. Men tomt på ett annat sätt.
Lillan har varit så go idag. Vi har städat ur hela hennes rum & lagt pussel & pussel & ännu mera pussel.
Känns så skönt att ha henne hemma igen.Få snusa på henne ikväll innan jag lägger mig =)

De gick jätte bra att träffa Aron igår. Han va super mysig. Så lugn. Fick flera kramar av honom. Saknade lillan bara mer då. Men de gick super bra att vara med Aron. Han tog de jätte bra.
O håll i er. Melleruds Special va JÄTTE GOTT: Men de va våffla, korv & mos & lingon! Så gott. Fast nästa gång ska jag även be dom lägga på lingon sylt =) Mums.

Så trött jag va imorse när Mikael väckte mig strax innan 06.00! ville inte gå upp. Men men, de va bara att gilla läget. Vi låg & pratade rätt sent igår kväll så man va trött. Känns så skönt med Mikael för vi kan verkligen prata om allt. Härlig känsla.
Men han va oxå trött idag & stackaren jobbar än & några timmar framåt. Stackare.
Sen kladdade min Jäkla mobil i morse, så när jag skulle gå till stationen & ville ha vägbeskrivning via Mikael i mob så hade jag noll bat . Va fasen jag laddade ju hela natten. Hmmm helskum har den varit hela dagen för jag startade om den inget hjälpte men rätt som de va runt 10 tiden hade jag fullt bat igen.
Men jag hittade dit iaf (de fattade ni nog då jag e hemma)
Ngt stolt över mig sj då jag klarade alla bytena bra. Trots mitt dåliga lokalsinne.
Så de blir lätt som en plätt den 28.e när jag ska upp igen!
LÅng tid tills man ses igen nu ja.....

Se på detta fotot vad min underbara pojkvän gjorde på mig igår kväll. På ren jäkelskap!

Snyggt sugmärke va?

Hur ska de se ut på jobbet imorgon?! Han ska allt få igen!

Just ja, Tydligen är de nya sättet eller stället att ragga på tågen.
Ja jag märkte detta redan på vägen upp i fredags. Då en stackars 14 årig kille satt & försökte ragga upp tjejen som satt brevdvid. Saken hör ju till att tjejen va nog minst 10 år äldre & sa flera gr att hon redan hade pojkvän. Tyckte synd om killen.
Men idag när jag satt på tåget mellan Göteborg & Ängelholm satt jag mitt emot en kille i samma ålder som mig skulle jag tro. Såg hela tiden att han sökte kontakt, men jag försökte se upptagen & allmänt tråkig ut. Ja jag va för trött för att orka vara trevlug & social helt enkelt. Tur detta då jag senare upptäckte att han va engelsman.
För när jag fick en tjej som satte sig bredvid mig började han ganska så snart prata med henne. Dom traggade så in i. Man märkte att tjejen försökte avstyra samtalet hela tiden genom att säga att hon va tvungen att plugga till sin stora tenta som hon skulle ha senare under dagen, men nejdå han tjatade på..
Sen kom dom in på att hon skulle fira jul i london. & då skulle plötsligt han oxå dit i jul. Då han plötsligt klcäker ur sig att han ville hälsa på henne där i london. Tjejen blev så paff att hon bara...eh va va sa du?
Ja & han gav sig inte heller fastän att hon sa att hon inte hade sina planer klara än & helst ville bara umgås med sin familj. Tror ni han gav sig? Nejdå han bad om hennes nr men hon "Kom ej ihåg sitt" utan tog hans & mumlade ngt om att höra av sig. Han blev så till sig att han skrev ner både mob nr, hem nr , facebook & mailadress. HALLÅ?!!!! Varför måste vissa vara så tröga. De va uppenbart att hon inte ville ha med honom att göra. Än mindre fira jul med honom.
Ibland tror jag att vi tjejer e för snälla. Men å andra sidan vad mer kunde hon göra? Skulle hon bara : Men nej lille vän jag vill inte träffa dig, inte idag inte imorgon aldrig NÅGONSIN?! Ehhh nej.
Skärpning killar!
Visst e de trevligt att bli uppraggad men då måste de finnas en ömsesidig vilja där.

Kram
Petra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback