Dagis ångest

Tiden flyger iväg & snart ska min lilla prinsessa börja på dagis.
Vilken ångest jag har inför det. Va utan henne hela dagen lång. Bara lämna av henne & sen åka & jobba. Men så här känner väl de flesta. Skulle vilja vara hemma mer med henne. Men det tillåter ju inte plånboken tyvärr.
Cornelia däremot tror jag kommer att gilla dagis. Där händer ju massa hela tiden. Inte trist som det är här hemma med mig ibland.
Har sökt nytt jobb, hoppas jag får de. & isåfall att jag får jobba 80 % de är ju drömmen. Så man kan umgås med Cornelia de andra 20% de gör ganska stor skillnad.

Cornelia är inne i en riktig bus period nu! Kul! igår när vi tvättade av uterummet & alla möblerna fann vi henne i en jätte stor vatten pöl. Där satt hon mitt i alltihopa & skvätte. =)
Köpte hennes första regnkläder iförrgår. Men de hade hon inte på sig ju då det inte regnade.
Oj nu får jag byta blöja känner jag.
=)

Kommentarer
Postat av: Therese

känner precis som dig ang dagis...*snyft*
Jag försöker tänka att de har bara roligt... det är nog vi mammor/pappor, å inte barnen som e lite gråtmilda.....

2007-06-02 @ 13:10:20
URL: http://leias-thereses.blogspot.com
Postat av: Zupermamman

Therese: Du har nog rätt. Dom har säkert jätte kul massa bus hela dagarna igenom. Men man är så tramsig.
Dom e ju ens allt

2007-06-03 @ 08:57:26
Postat av: Malin

Jag kände likadant när jag skulle lämna stortjejen! Man får trösta sig med att, som du säger, de gillar att var på dagis och ha roligt. Sen är det ju jättekul när mamma kommer och hämtar igen! De utvecklas otroligt på att vara på dagis. Snart är det dax för lilltjejen att börja oxå. Känns konstigt men kommer säkert att gå bra. Ha det gott, ses på lördag! kram

2007-06-06 @ 13:42:55
URL: http://lomo.webblogg.se
Postat av: Zupermamman

Malin: Känns skönt att man inte e ensam om tanken. Men innerst inne vet jag ju att Cornelia kommer att älska det. Träffa kompisar & hitta på nya roliga saker. Men man e så tramsig. Ja syns på lördag. Kul!
Kram

2007-06-07 @ 08:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback