Hur göra?!

Nu under mammaledigheten har de hänt så mycket i mitt lilla huvud.
Har funderat och funderat.
Kommit fram till att jag inte alls trivs på mitt jobb.
Jobbar på ett stort mobiloperatör företag. Sitter i kundtjänst!

MEN!
Vad göra?!

De jag vet är att jag ÄLSKAR att skriva.
Men de e ju inte så många som lyckas ge ut böcker eller så..
Vill satsa på skrivandet ju.
Funderar på att efter min mammaledighet ta en distans kurs i Journalistik!
För att jobba på en tidning och skriva artiklar eller krönikor eller dyligt är en annan stor dröm.
Frågan är om de finns ngn chans att hitta ett sådant jobb.
Men vågar man inte chansa så har man ju inget att vinna eller?!


Kommentarer
Postat av: caroline

nej det är verkligen svårt det där med jobb och sånt . själv arbetar jag på mcdonalds alla helger och trivs inte alls men samtidigt är man lite rädd att släppa taget då man inte vet vad som bli sedan . Om du vill skriva i tidning eller så kan du ju alltid testa att frilansa och skicka in det du skrivit till olika tidningar

2006-09-30 @ 18:48:02
URL: http://carolinesblogg.blogg.se
Postat av: Zupermamman

Ja de e jätte svårt. Som du säger e man rädd att släppa taget. VEt ju ej vad som händer. Man e lite orolig över vad som kommer att hända.
Tack för förslaget om frilansning!

2006-09-30 @ 19:17:38
Postat av: Lina

Det är verkligen inte lätt att fo in en fot i tidningsvärlden eller medievärlden överhuvudtaget. Jag har en fil.kand i medie- och kommunikationsvetenskap men det finns inga jobb för det. Skittrist! Det utbildas informatörer och journalister i hundratal varje år och det finns inte jobb till alla. Men klart man ska försöka om man verkligen vill något å andra sidan! =)

2006-10-01 @ 20:16:26
Postat av: Zupermamman

Lina:
Nej de verkar vara skitsvårt. Trist. Hoppas du hittar ett bra och givande jobb inom branchen snart! =)

2006-10-01 @ 20:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback