Arg som ett bi!

 
Jaha så var det vardag igen.
Förkylningen är kvar, hänger fast som en fluga på en koskit...
Men idag vart det jobb. Började 5.30 för att kunna "smita" ifrån en timme på förmiddagen på ett bankmöte. Ett möte som inte gav oss ett endaste jävla skit rent ut sagt. Bokstavligt talat.
Visste ni att om man ska få ett lån överhuvudtaget. Nu snackar vi ett ytte pytte litet lån. Ja men om man är två vuxna då som sambon & jag, och har två barn , ja då ska vi enligt DERAS kalkyler ha 21000 kr ÖVER varje månad EFTER att ALLT ANNAT är betalt?!! Annars får man inte låna?
Som både jag & sambon sa då- Inte fan hade man behövt gå & låna pengar om man hade haft 21 tusen över varje månad? Sjukt!
 
Ja ja förlåt, irriterad är bara förnamnet idag.
Arg som ett bi på Cornelias fröken oxå. Hon ska få sig en känga imorgon.
Så här är det.
För några veckor sedan fick jag höra via en annan förälder att barnen inte fick använda tvål/duchcreme efter gympan i skolan. Detta pga att det tog för lång tid. (dom har gympan sist på dagen kan även tilläggas) Vi föräldrar har i början av detta läsåret fått hem papper om vad som SKA finnas med i gympapåsen varje torsdag och där står minsann tvål/duchcreme uppskrivet!
Självklart ska man tvätta sig med det efter att man har gympat och haft sig. 
Det tycker jag är viktigt att man får in från början! Att hygienen är viktig!
Men nej , de hinns inte med.
Så jag frågade Cornelia lite sådär utan att igenligen fråga så hon skulle förtstå vad jag var ute efter (ja ni andra mammor förstår vad jag svamlar om)
Och jodå hon svarade - Nej mamma jag använder inte duchcremen i skolan, det får vi inte. Fröken säger att det tar för lång tid då.
Hmm!! LUGN håll dig LUGN!
 
 
Jag plockade fram kontaktboken (som vi ska konversera i med fröken, för prata öga mot öga de går inte förstår ni, nopp finns inte tid)
Jag skrev bara kort och konsist om det verkligen stämde att barnen inte fick använda tvål för att det tog för lång tid. 
Svaret lyder som följer:
"Det har hänt att vi har sagt till barnen just så för arr det har tagit för lång tid att komma in i duchen för en del"
Hänt? Cornelias duchcreme är oanvänd sen början av augustI!
Men det allra värsta är att samma dag som jag skrivit detta så hade Cornelia gympa, då hade fröken sprungit ikapp henne efteråt och viskat - "Du som är så snabb Cornelia , du får använda duchcreme, bara du inte säger det till de andra barnen."
!!
 
Jag blir så besviken! Vad är det dom lär våra barn?! 
Ska bli så skönt att byta skola. 
Trivs inte alls med hennes nuvarande fröken.
O ja jag skriver fröken. Vad dom gör sitter inte i titeln.
 
Ursäkta jag är på rysligt humör. Trist inlägg! 
Ber om ursäkt!
 
Överreagerade jag?!
 
 

bild: lånad av google.se

Kommentarer
Postat av: Fröken M - Tävla om 2 DVD-boxar med Stadens Hjältar

Duöver reagerar inte alls ! jag hade blivit lika ursinnig för både det ena och det andra ! Go get them !!
Och när det gäller det där med lån - GALET !
Frågan är om någon har råd att skaffa hos nu för tiden...
Kram

Ps, knäckebröden finns i så gott som alla större matbutiker !

2013-11-25 @ 20:27:56
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Therese Bjärstig

Men herre gud, nej du överreagerar inte! Säg i från, jag hade blivit minst lika arg!!! Här ska jag nu fira att jag fått iväg en artikel efter många om och men, med lite glögg och årets första lussebulle. Mmmmm! KRAM

2013-11-25 @ 20:29:30
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria

Du överreagerar absolut inte!!
Jag hade blivit helt skogstokig!
Och sedan kan man ju fråga sig vad tusan bankerna håller på med, helt galet :(
Krya på dig vännen.

kram kram

2013-11-25 @ 22:26:12
URL: http://omlitenochmig.se
Postat av: Camilla

Ja, bankerna är jättehårda, fattar inte heller varför de kräver att man ska ha så enormt mkt kvar. Ok att de vill räkna på lite marginaler, men ändå. Men gå runt till olika banker, det är mitt råd! Jag gick till 3 olika banker när vi skulle köpa i somras.
Och vilken fröken..jösses, jag finner inte ord!

2013-11-26 @ 08:23:42
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: En plats i solen

Förstår att du är arg. Det är viktigt att de redan som små lär sig att det är viktigt med hyigen och hur lång tid tar det och använda duschcream. skillnad med shampoo och balsam, det tar tid, men tvåla in sig och sedan duscha av det tar inte lång tid!

2013-11-26 @ 20:30:28
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Hej vännen,
Hoppas att humöret är bättre idag :)

kram kram

2013-11-26 @ 21:39:22
URL: http://omlitenochmig.se
Postat av: Emelie - Mamma till M

Förstår absolut om du är arg :( usch vad jobbigt och bankerna är så jävla stenhårda och tänker på sätt som inte ens är möjliga?! vad tror dem liksom...
Och angående fröken, vilken kärring.. Snacka om dubbelmoral!!!

sv. Jaa, det är verkligen jobbigt med alla dessa baciller :(

Stå på dig!! Kram

2013-11-27 @ 15:40:38
URL: http://njutensmula.se
Postat av: Theresa

Men jisses! Fy vad dåligt, jag hade också blivit arg som ett bi!
Vad roligt med raduset, grattis! :-)
kram

2013-11-28 @ 14:12:58
URL: http://mammaT.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback