En dag i snön




Imorse vaknade vi till ännu mera snö. Lycka! På med mina rosa snygga varma brallisar o dra mot dagis. Vi fick gå då det va så halt. Men jag tänkte till rejält så jag hoppade i mina icebugs idag. 19ståldubbar under skorna står emot mkt halka.
Iväg till dagis, lämningen gick bra. Sen var det dags för mammatid. Må bra tid som läkaren kallar de. Jag gick en powerwalk i snabbt tempo. Skönt att kunna göra detta trots halka o snö.
Med Adam & Kompani podden i öronen skrattade jag dessutom högt fler gånger. Har ni ej hört dom så är det dagens tips helt klart!
Rundan landade på cirka 7 km. Skönt. När jag precis är utanför skickar grannen sms o behöver hjälp. Ena barnet sover o andra är nyvaket och hon själv har försovit sig. Barnvakt eftersökes medans maken kör henne till skolan. In i värmen o i med en kopp te och mys med en härlig tvååring. Åh vad jag älskar våra grannar. Vi ställer upp för varandra i vått o torrt. Tänk va härligt. Den vänskapen värdesätter jag❤️

Sen väntade lite mys med sambon innan han for till jobbet för att va hemma sen igen mitt i natten.



 När sonen sen skulle hämtas hem från dagis var de så mkt snö att jag bestämde mig för att överraska honom med lite pulkaåkning. Lyckan blev stor.
Att jag dessutom stämt träff med de ovan nämnda grannarna i pulkabacken blev dubbel lycka.
Det snöade massor och vi hade jätte mysigt. 

Nu vankas de mat och sen mys med sonen innan läggdags. Sen vankas de ett varmt vad för mamma lilla . Fniss ❤️ 

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Så skönt det låter, jag skulle ha behövt få gå av mig lite oro, stress å beymmer som jag fått denna vecka... Men är själv med barnen plus att det är på tok för kallt ute :-( Hoppas på mildare i helgen så jag tar mig ut, mitt förstånd behöver det ;-D KRAMAR till dig och en önskan om en mysig helg!

2016-01-15 @ 15:25:46
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback