Nattning

 
Ja det här med att natta sina små.
Jag satt själv med lillan till hon var ganska så gammal faktiskt. Satt bredvid sängen , sjöng pratade om dagen o sen somnade hon. Det var aldrig ngt problem. Snarare en mysig stund där tillsammans på kvällen.
Men sen när hon blev lite äldre. Strax innan Lukas kom & hon var 5 år så började det ta allt längre tid för henne att somna. Så vi bestämde oss för en ny "nattningsplan". Så nu gör vi så att vi hoppar upp i sängen ( hon har våningssäng, därav hoppa upp ) tillsammans. Jag läser lite, vi pratar lite om dagen som varit sen sätter vi på en "saga" på cd & jag går ut. Funkar bra & har gjort sen vi bytte metod. Visst det finns dagar då det tar längre tid. Speciellt nu efter jul med alla sena kvällar. Men jag tycker kvällarna är mysiga. Dessvärre blir det mest jag som lägger lillan & mest Mathias som lägger Lukas. Pga att det är lättast så med lillan. Men ska kanske ta den "ronden" oxå så jag med får lägga Lukas lite oftare. Lillan vill alltid jag ska lägga henne, den fighten menar jag. Men de roliga är att när jag jobbar kväll så somnar hon så bra med Mathias. Busbarn.
Vi gör likadant med Lukas, sitter nedanför spjälsängen & sjunger & pratar en stund om dagen först , sen e vi bara tysta tills han sover.
 
 
Ojdå långt innlägg såhär en fredagskväll. 
Om, ja , ingenting egentligen.
 
Hur nattar ni era barn?
 
Ha en underbar fredagskväll!!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Nu är mina så stora att det blir puss och kram och omstoppning så är det bra sen. Men när de fortfarande var små lät jag nattningarna ta den tid som barnen behövde. De ska känna sig trygga i sina sängar och då får det ta den tid det tar på kvällen.

2013-01-04 @ 20:24:10
URL: http://lilith.se
Postat av: Nina

Sam går och lägger Sif själv. Ingen nersovning. Han sköter det så bra själv. Anton å andra sidan måste man lägga sig med. För det mesta somnar han på 10 min. Önskar dig en bra dag! Själv ska jag försöka ta itu med att stöka bort julen! Kram kram

2013-01-05 @ 10:51:53
URL: http://ninuz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback