Tjejkväll

Blev då inget inlägg igår inte, dagen gick i rask takt kan man minst säga.
Det var min sovmorgon men jag kunde inte sova längre än till 9, sen "smygsov" jag lite till. Låg & läste Iform tidningen i lugn & ro. Hinner aldrig läsa numera så det var skönt.
Sen bar det av till en av det stora elektronik kedjorna ("cykel på köpet") för att reklamera mina nya löpar hörlurar. Dom kostade mkt men höll ej. När jag skulle springa i torsdags & packade upp dom ur dess "påse" så hade dom spruckit på 2 ställen!! Dom är högst 3 veckor gamla & förvaras alltid i sin påse när dom ej används. När vi sen kom till affären var dom spruckna på 4 ställen. Hmm, hur kan dom spricka i påsen?! Men men, vi fick träffa en jätte trevlig tjej (Tack Jenny) som gärna tog tillbaka dom trots att vi lyckats att slarva bort kvittot. Så det blev ett par nya lurar. Dock inte likadana som innan. Det vågade jag ej. Så idag är jag tar tredje passet för vecka 11 så ska de nya lurarna från Philips testas! Spännande!
Tror mer på dessa faktiskt. De verkar mer rejäla.



Bild lånad här

Sjukt ja, snart har jag kört 11 veckors löparträning, 3 dar i veckan. 12 veckor sen är det slut.  Så i slutet av nästa vecka ska jag kunna springa 5 km. Spännande!


Just ja, kanske ska komma till överskriften min.
Igår hade jag & min bästa vän tjejkväll, meningen var att min andra bästa vän oxå skulle ha deltagit, men hon blev sjuk stackaren. Vi började tjejkvällen (dagen) med bowling. Wow!! Kommer dit lite tidigare än vad vi skulle spela. Då vart där bara massa "proffs". Med lagtröjor & allt. Hmm tänkte vi. Det var 10 år sen som jag bowlade & Madde kom fram till att det måste ha varit 7 år sedan sen hon bowlade.
Så vi blev allt lite nervösa. Men när det var dags för oss så rensades lokalen. Vi var dom enda kvar. Rätt skönt då slapp vi skämmas när klotet small i backen & rätt ner i rännan ett par gången innan vi kom in i det. Ha ha, men två strike slog jag, Madde vart bättre tror hon slog 3 eller 4 strike till & med. Men oj vad lika det blev i slutet. Riktigt kul ju, men aj aj i tummen & fingrarna till slut.
Efter spelet drog vi till affären & inhandlade mat.
Fläskfile, zuccini (felstavat med all säkerhet) champinjoner & sallad. Madde gjorde en underbar rödvinssås till. Sen bidde det massa gotte. Min ätardag vart det ju.


Kvällen blev mysig. Madde har ju så underbara barn, saknade mina där ett tag.
Senare när barnen somnat så sattes Bodyguard på. Jag har ALDRIG sett denna. Nej ni läste rätt. Aldrig!
Så det var på tiden. Den var bra, ngt uttragen men bra. Oj va härlig tjejkväll det var. Massa tragg & mera traggande. Underbart att få prata av sig om allt & ingenting.

Idag väntar nya äventyr ;) Mer kan jag inte säga.
Sitter här med min goe son. Han kränger äpple för fullt & säger - GOTT! & ler med hela ansiktet.
Gud vad jag älskar min två underara barn. Man är verkligen välsignad som har fått två friska & goa barn.
Man får inte glömma det mitt i alt trots & bajsblöje träsk

Kram på er



Kommentarer
Postat av: Shopaholic ♥ Blivande mamma till Tre!

Låter som en härlig kväll, sånt behövs ibland :)

2012-06-10 @ 11:14:21
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Petra-ensamstående tvillingmamma

Låter som ni hade en härlig kväll:)!!

2012-06-10 @ 14:22:22
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie & Fröken Flis

vilken härlig kväll du haft :)



Och va trist med dina hörlurar, tråkigt när det inte håller och va mysko att dom bara spricker sådär !?

KRAM

2012-06-10 @ 18:26:34
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Solan

Bowling är sjukt roligt.

Trevligt med tjej kväll.

Håller tummarna att dessa lurar håller bättre :)

2012-06-10 @ 20:18:43
URL: http://lillboda.webblogg.se/
Postat av: Pappan Anders

Verkar som ni haft de riktigt bra :-) Bowling som är så kul också.

Det gäller att glädjas åt barnen trots bajseblöjor och omständigheter,hehe.

Ha De!

2012-06-11 @ 13:19:50
URL: http://pappanheteranders.blogg.se/
Postat av: Madde

Fy fan vilken bild, nä jag måste verkligen ta tag i detta. känner mig ju inte så tjock som jag ser ut märker jag! =/

Men sjukt trevlig var det allt, men det blev "bara" tre strike. =) och en som jag råka stjäla från dig =)



Kram

2012-06-11 @ 13:21:13
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter som om ni hade en toppen härlig kväll!!

Hoppas att de nya högtalarna håller bättre.



kram kram

2012-06-11 @ 21:17:27
URL: http://sagafia.se
Postat av: emlisch

riktigt dåligt att de gick sönder så fort ju. Såna där ska ju hålla i ur och skur ett bra tag tycker man!



Vad mysigt det lät med tjejkväll och maten såg ju supergod ut!



massa kramar

2012-06-11 @ 21:46:32
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback