Farliga droppar ;)

Ja för den som e lite känslig så varnar jag nu LÄS INTE VIDARE ;)
För er andra, japp nu kommer jag bjuda en hel del på mig själv så var snälla.

Som ni säkert redan vet så kör jag LCHF mat numera. Trivs jätte bra, har verkligen kommit in i det
tänket nu & mår prima. FÖRUTOM en sak, hmm hur ska jag säga detta...
Jo det är besvärligt som tusan att göra nr 2 om jag säger så.
Har ganska stora problem med det stundtals nu förtiden.
Det ska väl bero på bristen av fibrer & dyl.
Nåja, jag tog upp detta med min mamma lite försynt då hon oxå börjat äta enligt LCHF.
Jodå det kändes igen, jag fick en liten souvenir spritflaska med mig hem med "bra droppar" att ta mot magen. 10 stycken (tyckte jag) skulle man ta på kvällen sen skulle det tydligen verka under natten.
Flaskan har stått ett par dar i skafferiet men igår kväll fick jag nog, jag ville göra nr 2 nu ju! Det gör så ont i magen annars kan jag berätta. (intresseklubben antecknar =))
Så sagt & gjort. Jag tog fram flaskan men tänkte ehhh va fasen 10 droppar det räcker inte. - Jag tar en klunk istället. Tog en rejäl "hutt" & gick & la mig. Vaknade 2 timmar senare & fick springa på toa!!!
Där har jag sen suttit inatt! Aj aj aj!! & så fort jag äter ngt nu så får jag springa direkt.
AJ!! Så om du inte vill ha hela rumpetussen öm & uppskavt så ta enbart de antal droppar du ska ta!
Som mamma berättade idag var 5!! 5 droppar!!! Oopps.



En mycket roligare sak som hände idag var att min eller okej då. Lukas vinst kom hit idag med budbil!!
Tjoho! Fast killen som bar upp den till dörrren måste ha undrat. Där kom jag i pyjamasbyxor, alldeles för stor tunika ovanpå de & håret åt alla håll & kanter. VID MIDDAGSTID!! Men men välkommen till småbarns åren. Jag myste hellre med Cornelia idag som skulle hem till sin pappa då det är "pappahelg".
Stolen är såå fin! En riktig värsting stol ju. Lukas sitter som en kung i den. Jag kan inte tacka meekatt tillräckligt för att jag fick den stora äran att vinna denna fina stol.
Den är klockren!!





Ikväll bidde det Tacos ala´LCHF, då vi åt lite för sent så hade Lukas redan ätit mat. Men han satt i sin nya "kingiga" stol ;) & käkade majs så det stod härliga till. Rätt kul då han säger Taco taco men vi vet ej vad han menar med de. Han har sagt det nu ett par dar. =) Men idag var de ju passande iaf.
Häromdagen lärde han sig TACK, han låter lite icke svensk när han säger de TA....CK med betoning på Ket! Men han utvecklas så mycket varje dag nu så jag blir nästan rädd. Man får verkligen se till att njuta varenda sekund nu för att inte missa något som händer.



Igår var det en underbar sommarkonsert (som zuperpappan skrivit om)
Det värmde så i hjärtat att se alla barnen stå där finaklädda, lite pirriga & sjunga så fint.
Underbart. Sen var det ju picknik i gröngräset. Jordgubbar smakade gott.
På måndag ska dagis ha en avslutningsfest på kvällen för dom barnen som ska börja skolan
till hösten. Det ska vara middag, lekar & skattjakt!! Vilken grej! Tänk vad stora & viktiga barnen kommer att känna sig över att den festen är enbart för deras skull. Så underbart dagis! Älskar verkligen den personalen där, dom försöker inte ändra på barnen.  Nej där får barnen vara sig själva.
Är man nu blyg som min dotter e, ja då har dom accepterat det fullt ut & mött upp henne på hennes "nivå" . Har inte tjatat & tragglat om vad hon måste & vad hon bör göra.
Cornelia har växt så mycket som människa sen vi flyttade henne dit.
Därför känns det så skönt att Lukas har fått plats på samma dagis nu till hösten.






Oj vad långt inlägg. Tror nog ingen orkar plöja igenom detta, men men jag hade mycket på hjärtat tydligen ;)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Petra-ensamstående tvillingmamma

Tror du att ni är hemma på em inorgon?



Jag läste igenom hela såklart ;) man kan ju inte sluta mitt i.

Och fy kan tänka mig du har ont:(



Du skulle inte med på kryssningen va? :( :( har du ångrat dig så kan du fortf boka.



Stolen är jätte fin och Lucas var en värdig vinnare!!

2012-06-08 @ 21:10:56
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Cissi

Orkade mig igenom hela!

2012-06-08 @ 21:21:08
URL: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Russin

hej hej..

jag hade med jätteproblem i början av min lchf tid, nu funkar min mage bättre när jag äter lchf mot när jag äter kolhydrater.. så min mage har vant sig.. :) men vad är det för droppar ? skulle ju vara bra att ha såna hemma när det "stoppar" på, hahah..



läste allt.. ;)



KRAAAAM

2012-06-08 @ 21:57:31
URL: http://russinsdagbok.se
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Haha, det var rolig läsning haha.. Var som min mamma en gång när hon hade problem med magen och skulle ta lactulos. Man skulle ta en "äggkopp", hon gjorde det och ingenting hände.. Så hon tog en till, och inget hände. Hon tog två till, och då hände det grejer kan jag lova. Hon fick springa på toaletten hela kvällen och natten haha :P

2012-06-08 @ 22:56:16
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

De dropparna vill jag ha!!! :) Vad heter de??



Kram

2012-06-08 @ 23:12:21
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

oups som det kan bli ;) bästa att lyssna på mamma tror jag! Kram vännen

2012-06-08 @ 23:31:32
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jennie & FrökenFlis

men oj ! haha, ja nuvet du att du inte ska hutta magmedicin ! ;)



KRAM

2012-06-09 @ 09:22:12
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: dianasdrömmar

Låter som rena rama dunderdropparna kram Diana

2012-06-09 @ 13:11:34
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Renata

Åh för tusan såna droppar är ju livsfarliga!!

2012-06-09 @ 15:57:24
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Inget vidare att ha ont i magen, tur att dropparna hjälpte men kanske inte som du tänkt till en början. Men blir nog rätt om man tar dropparna som man ska =)



2012-06-09 @ 18:15:12
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Brassemamma

Det var tydligen många som orkade läsa ändå. :-) Men vännen! Du måste vara försiktig med sånt!

Stolen verkar helt fantastisk! En sån vill jag också ha!



Sv. Kul att du ville gissa barnens namn. Nu har jag avslöjat. ;-)



Kram

2012-06-09 @ 18:27:51
URL: http://brassemamma.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hihihihi ser fram emot "dropp-namnet" ;)



Ja festen igår var så lyckad och bara helt toppen :)



Kram

2012-06-09 @ 18:55:56
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Meekatt

Äntligen har jag tid att läsa ifatt alla bloggar!



Vad kul att du blev glad för stolen och vad bra att den hade en förvaringskorg undertill iaf! Haha



Kram!!

2012-06-13 @ 00:40:07
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback