Resume

Så sitter man här på tåget igen.
Nu med en välfylld (läs överfylld) resväska uppslängd på hyllan ovanför.
Datorn framme i högsta hugg (såklart)
Helgen ja, den måste ju sammanfattas på ngt sätt. =)
Men tror ni inte att överföringen utav bilderna krånglar ?
Så bilder får komma antingen ikväll (förmodlingen inte ) eller imorgon (mer troligt).

Just nu längtar jag som bara den efter mina barn.
Cornelia får jag ju först hem imorgon.
Men Lukas han kan förvänta sig massa pussar ikväll . När han sover dock.

Bloggminglet 2012 kan sammanfattas med två ord.
Drygt & skitkul!
Hmm hur tänker du nu? Undrar ni nog.

Jo jag ska ta & berätta.
Vi kom tidigare till hotellet än de flesta så incheckade & klara redan innan frukost, sen upp & vilade lite innan man bytte om & gick ner till lunch för att dra igång dagen & hela bloggminglet.
Men tror ni att vi blev uppmötta?
Nej , det saknade vi. Att dom som höll i eventet  hade kickat igång dagen lite.
Lunchen var god ngt besviken på förrätten dock. En soppa i ett litet litet shotglas.
Maten var god, mkt god. Efterrätt fick jag ej då jag ej tålde deras chokladtryffel. Men den var säkert god.
Sen var de mässa & föreläsningar. Mässan kunde varit så mkt större.
Ngt besviken på hela eventen faktiskt. Kan vara så att man hade byggt upp så mkt förväntningar då det  hade trissats upp så mkt på hemsidan deras.
Men föreläsningarna var bra. Bara ÄLSKAR Ann Söderlund. Som vi sen dessutom pratade en del med. TJOHO! =) Tramsig som man är så e de ju sååå stort =) Kändiskåt? jag ? ha ha

Sen kom en låååång frilek paus som man kunde varit utan. Då blev man helt off.

MEN kvällen ändrade allt!
Vi gick all in=)
Bordsplacering & vi fann återigen våra underbara nyfunna vänner!
Så lycklig.
Satt även med Mirka från Annorlunda Familjer, en underbar tjej. Så varm & trevlig.
Helt jordnära & go.
Så fin hon var dessutom i sin korsett, sen att hon inte kunde andas efter ma
ten var en annan femma ;)
Maten var jätte god, vinet likaså =)

Efter maten var det kareokedax! Med Tess Merkel & en fantastiskt duktig sångare till dj.
När han sjöng blev man så glad.
Sen var det dans,dans dans & mingel med de älskade nyfunna vännerna.
Jag tror att jag/vi fann vänner för livet. Dom e så underbara dessa töser=)
Bara mötet med dom gjorde hela resan värt mödan ha ha

Klockan 03.00 ville inte dj:n mera =) Vi blev "utslängda" från dansgolvet, musiken tystnade & baren stängdes. Bara att pallra sig upp till hotellrummet & nana kudden. Om man det hade kunnat när "grannarn" bråkade som bara den. Ojsan skvallrade jag nu?! =) Men ja står man & skriker så mkt på varandra & så hårda ord så får man ta att det skrivs om de.
Lite trist var det att de flesta gick & la sig tidigt. Vi 10 (som blev 13 till slut) som var kvar i slutet hade skitkul iaf. Dansade & pratade massa.

Sist i säng men först att Zumba i morse =)
Dom hade "hyrt" in en jätte duktig tjej som skulle lära ut zumba imorse.
Många hade velat detta & "gillat" på facebook när frågan kom, men det var ja g& Petra som var ombytta, ja det kom en tjej till sen. Men alla andra då?
Några fler testade i vanliga kläder.
Jag hade jätte kul, härligt att få röra sig lite efter gårdagens vin & mat.

Så en ngt trögstartad dag avslutades jätte bra!!
En underbar festkväll med massa massa skratt.
Tack alla goa goa tjejer vi träffade & lärde känna.



En litet bild fick jag med iaf =)


Ses snart igen!
kram

Var ni där?
Vad tyckte ni om dagen/kvällen?




Kommentarer
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Det låter som eventet blev otroligt kul till slut men förstår att du var besviken i början :) Haha jag hade inte klarat av att sitta nära Mirka just för att hon är känd från tv, jag blir en sån fjant runt kända människor. Spelar ingen roll om de är världsartister eller från en dokumentärserie :P Men kan tänka mig att hon är en go tjej!

2012-04-29 @ 17:34:47
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Jessica

Hej tack så¨mycket för gratulationerna =) och låter som du haft en bra dag/resa =) Härligt. kram

2012-04-29 @ 17:48:02
URL: http://www.trollfamiljen.se
Postat av: Brassemamma

Kul att det blev lyckat trots den tröga starten.

Kram

2012-04-29 @ 18:45:00
URL: http://brassemamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter som om helgen blev bra trots en seg & lite tråkig start!

Ser fram emot lite bilder.-)



kram kram

2012-04-29 @ 19:26:07
URL: http://sagafia.se
Postat av: emelie-mamma till elliott och leila

tack så mkt <3 jag satt o kikade in massa folk igårkväll i jakten på att försöka hitta dig.. var så många nya ansikten som jag inte sett förut..men såg dig inte ju! Var flera stycken jag trodde kunde varit du... det är ju så pinsamt o förargligt att gå fram till nån o sen är det inte den personen..hihi! synd att du inte kom fram o pratade ju ;)



Vart satt du i förhållande till Mirka på kvällen då? satt ju oxå vid henne typ.



Jag tyckte att allt var superroligt =)



Jo, hörde allt att det var många av er som höll igång till 3 på natten..fattar inte hur ni orkade? en anna var precis slut efter en vecka med röriga nätter o jobb, sen gjorde ju resandet sitt. Så vi lade oss redan strax efter 12.



Hoppas allt är kanoners- kramis

2012-04-29 @ 19:41:42
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Bondmoran

Ja, vad jag tycker vet du ju redan... haha. Jag trodde jag skulle bli hängd när jag lade ut det blogginlägget men än så länge har alla bara hållt med.



Jättekul att träffa dig verkligen!!



Kramar

Bondmoran

www.bondmoran.nu

2012-04-29 @ 19:50:40
URL: http://www.bondmoran.nu
Postat av: Renata - gravid v 37

Låter som bi hade kul! :)

Kram

2012-04-29 @ 19:58:32
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vad bra att du skriver både plus och minus, kändes som en lite oproffsig arrangör av minglet, men att härliga möten med nya människor vägde upp den missen! Ser fram emot fler bilder sen <3 Sköt om dig, kram kram!

2012-04-29 @ 20:53:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hihihi jag hade velat förstå tidigare vem du var :) Letade och letade men fattade inte att du var du :)



Jag hade så himla kul hela dagen igenom :) Det enda jag tycker är att mässan kunde varit större och mer saker för oss kvinnor :)

Men jag somnade klockan 0400 som en däckad... jaaa.. jag vet inte vad :)



Kram och förlåt att jag inte hittade dig tidigare :)

2012-04-29 @ 21:06:31
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Meekatt

Tycker det är kanon att folk är ärliga och säger vad de tycker! Tråkigt att så många är missnöjda med eventet. Jag tycker att mgroup har byggt upp för höga fölrväntningar och det var MÅNGA missar. Enkla saker - som att hälsa alla välkomna - hålla ihop "gänget" - köra en snabb presentation av oss alla - bättre namnskyltar - fler och mer engagerade utställare....bland annat.



Men VI hade en TOPPENKVÄLL och YEYh för det!! Jag har fortfarande ont i både huvud och fötter efter mina mooves på dansgolvet, hahaha. Har inte haft så kul på evigheter!! Så tack för toppensällskap!! <3



Kram!!



//Meekatt...

www.meekatt.com



2012-04-30 @ 17:06:23
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Solan

De vart roligt haha

Men du va va den där soppan helt förvirrande. Snapsglas???

Ja vi "träffades" tyvärr inte. Jag kan va så superdålig på att ha koll på människor. Bättre lycka nästa gång :)

2012-04-30 @ 21:56:53
URL: http://lillboda.webblogg.se/
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Låter som en toppenhelg=)



Ha en fin första maj!

2012-05-01 @ 11:58:56
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Marie-Louise

Nu blev ju jag jättenyfiken på vem som var din granne ;)

Men alltså var det DU i gult? Jag som kikade efter dig men inte hittade dig :( Kram fina

2012-05-01 @ 16:18:41
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Jag hade jättekul. När vi kom till hotellet så hade Mgroup en disk där man prickade av sig och hälsades välkommen. Mässan var lite liten det kan jag hålla med om, blev lite drygt där men då hittade vi lite folk att prata med och sen hade vi som tur var våra sminktider då.



Påpekade om namnlapparna för Mgroups Madeleine, speciellt att det var svårt att se vad det stod.



Men jag tycker det var bra ordnat. Jag hoppas de som inte var nöjda eller har synpunkter kontaktar Mgroup med sina synpunkter så de kan jobba på det till nästa gång och få till ett superevent :-)



Var kul att småprata med dig även om jag först inte förstod att du var du, jag läser alla bloggar i RSS vilket innebär att jag bara ser de bilder som läggs ut (inte header m.m). Fick lite panik under dagen och fick leta upp din blogg och försöka kika i mobilen S

2012-05-01 @ 19:07:04
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Bråkade och hårda ord?!? :O Får man fråga lite försiktigt vilka grannar du hade?



Sv: Det var verkligen jätte kul att träffa dig med men det hade behövts ett dygn till för att hinna prata med alla och framförallt hinna prata mer med dom man han med ;)

2012-05-02 @ 22:44:20
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback