Skrattretande

Ja förra måndagen vart de dags igen.
Efter en helg fylld av skoj och fullt ös, men feber o feberfrossa. (trodde de va solsting ju) så på måndagen övertalade mamma mig att ta kontakt med sjukhuset bara för att försäkra mig om att inte infektionen som jag låg inne för vart tillbaka. In till akuten, Madeleine följde med snäll som hon e...
Lång väntan...
Oj sänkan låg på 220. Alltså högre än sist. Jo de rörde sig om ngt fel.
Så jag blev inlagd IGEN!
Denna gången ingen infektion utan nej, en inflammation i tarmen. AJ AJ AJ!!!

Låg inne måndag till nu i fredags.
Tack för alla besök. Mina underbara vänner ni e guld värda!!
Skulle ligga inne på kirurg avdelningen men de va överlagt så de blev BARNAVDELNING! Ha ha ha men underbar personal. Fick glass (piggelin) insmygandes av sköterskorna =)
Va ju fastande 3 dygn. De va de värsta. Nästa värre än smärtan.

Så i fredags blev jag utskriven, massa antibiotika tar jag varje dag, så tröttheten e ju ett måste. Därför har jag spenderat helgen hos mamma och hennes man. Fått mkt vila, tack underbara mamma & Tomas!!!
Dom har verkligen ställt upp för mig & lillan! Underbara!!
Så igår åkte jag & lillan hem till vårt hus, jag städade & städade och hade mig på förmiddagen, tog mina tabletter vid 14.00 tiden och hoppade in i duchen. DÅ KOM DE!
Ha ha
Jag satte tabl fel!! Dom hade varnat för detta på sjukhuset då tabl va så stora. Så man skulle svälja dom med mkt vatten . Jag hade skrattat åt detta när jag hörde de... Hmm skulle jag aldrig ha gjort! ha ha
För nu satt min tabl fast!!
PANIK! Lindrigt sagt.jag fick luft, för den hade satt sig längre ner, i matstrupen, men aj va ont de gjorde. Vad jag än gjorde så satt den där! Som berg! Aj aj aj

Så akuten IGEN!
Ringde in och dom sa vi skulle prova heimlich (felstavat säkerligen) metoden och kom den ej upp så skulle vi åka in, då den kan vara frätande när den fastnar och somsagt de gör ont att ha den så...
Så MB kom och försökte få upp den, men nej. De gjorde bara mer ont.
In i bilen och in.

.................

Ja så de va min dag & kväll igår, tillbringandes på akuten återigen. ha ha
Men nu e tabl borta & de e en liten rispa i matstrupen som känns lite.
De värsta va att akut läkaren inom kirurgen va densamma som jag haft som läkare hela veckan då jag låg inne.
Så han fick sig ett gott skratt. Satt tabl i halsen.hmmm ja... ha ha pinsamt värre då dom ändå varnat. =)
Men de ska vara jag till de.
Men vi hade kul på akuten iaf, =) , jag va övertrött så jag & mitt sällskap fick oss många goda skratt! Men hmm nästa gång ska vi kanske ses utanför sjukhuset? Eller ?? ha ha

Men nu e vi hemma i tryggt förvar igen. Idag e de min & lillans dag. =)
Mys

Kram på er
Petra

Tack för alla era kommentarer! Ni e underbara! Ska ta ork till mig o kika in hos er alla under dagen!
Saknar er massor ju. Läsa era härliga bloggar om era liv.
Men se upp , snart kommer jag.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jösses vad du råkar ut för! Stackars! Jag tycker faktiskt riktigt synd om dig!

Hoppas det blir bra nu då, med allt. Inga fler sjukhusvistelser nu på ett tag.

Vila upp dig ordentligt nu.

Kram på dig vännen!

2009-07-06 @ 10:06:36
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så skönt att du är hemma och har humorn i behåll - du är för go du!!! Hi,hi och otur det är ju bara ditt förnamn, jag hoppas innerligt att du får må bra nu så du och lillan får en mysig sommar tillsammans. Har saknat dig i massor ska du veta. Stora kramar till dig och visst ja, brädan finns kvar :-) KRAM!

2009-07-06 @ 11:20:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vad glad jag blir att du är hemma igen och på benen. Det har varit oroliga dagar utan tecken från er!



Hoppas att du får det lugnare nu och att du får vara frisk!



Ta hand om Lillan och om dig själv!



På återhörande!

2009-07-06 @ 11:22:47
URL: http://gandalf.webblogg.se/
Postat av: Kia

Men vännen! Du ska då råka ut för allt. Skönt att du får vara hemma nu! Mys med lillan och sköt om er!

Kram

2009-07-06 @ 15:10:08
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: madeleine

Skönt å ha dig hemma igen

vi får ses snart om du vill...



saknar ju dig !!

kramar

2009-07-06 @ 15:31:44
URL: http://nallem.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken vecka du haft vännen! Men tur att allt gått bra för dej! Bara veckans otur med tabletten :p

Men det är skönt att höra att det känns bättre och att du har humorn i behåll oxå! =)

Se nu till att ta hand om dej vännen!

Hoppas att du och Lillan haft en riktig mysdag idag nu!

Stor kram på er!

2009-07-06 @ 17:43:47
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej gumman, herregud vilken historia!!! Jag har inte hunnit in här de senaste veckorna pga kaos med flytt o allt men gu va ledsen jag blev av att läsa att du varit dålig igen :( och läskigt med tablett som satt fast i halsen :S Hua, ryser!



Krya på dig! O kram Jenny

2009-07-06 @ 21:04:57
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja humorn har du i behåll iaf =)

Hoppas du får hålla dig frisk nu!

Å det där med tabletten som fastnade lät väldigt otäckt! Usch!



Ta nu väl hand om dig!



Många kramar till dig!

2009-07-07 @ 13:01:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: carola

åh va glad jag blir att se att du är tillbaka..

Har varit orolig må du tro..



Jösses, tabletten i halsen:), vilken historia..

Hoppas allt är bra med dig gumman, jag har tänkt på dig ska du veta..

massa kramar, nu ska jag läsa lite av det jag missat

2009-07-08 @ 18:29:28
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback