Luciafirande.

Ja i morse 6.00 ringe klockan. Oj oj oj va trötter man vart. Men de var bara att gå upp och in och väcka lillan som svarade urvaket att - Jag vill sova mera. (nog första gången jag  hör de från henne) Men så fort jag sa att hon skulle ju gå lucia på dagis idag så vart hon på väg upp direkt.
Lucian började 07.00. JAg va som jag skrev igår väldigt nervös över hur de skulle gå. Om hon skulle våga gå i tåget eller om hon skulle vägra och bli ledsen. Men oj vad jag inte hade behövt oroa mig. Hon gick så fint så och sjöng med i alla sångerna. Galant! Så stolt jag blev över henne. Mammas lilla nutta.
Mormor och moster var oxå med och tittade. Efteråt serverades de glögg och pepparkakor och saft åt barnen.
Mysigt.
Sen blev de hemgång för oss vuxna och lillan med övriga barn skulle ha julfest med paketutdelning och julbord.



I bilen på väg till dagis. SÅ spänd



Lillan e lucian längst hit.
(Är de ngn från lillans dagis som ej vill ha sina barn med här på bild så tar jag bort dom direkt.)



Hon ser inte så glad ut. Detta e efter att dom va klara, man fick ej ta foto när dom sjöng utan fick vänta till efteråt.



Mormormys efter allt lucande!!


Så de var en mysig morgon trots att det var tidigt. I eftermiddag har vi haft pyjamasparty med massa mys och sett en film. Prinsessfilm vad annars =)
Lillan la sig tidigt idag då hon va trött. Slocknade innan julkalendern.


När jag duchade idag fann jag två skumma blåmärken efter min blodprovstagning igår. Hur kan man få två lila märken när sjuksyrran bara stack en gång?? Hmmm





Kram på er
/Petra


Kommentarer
Postat av: Nina

Men åhh så söt Lucia! Klart den sötaste =)

2009-12-17 @ 12:54:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: madde

å vad mysigt det ser ut!! =)

2009-12-17 @ 19:43:12
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback