Glad skit!

101831-188

Cornelia här 14 månader.
Helt ner kladdad med vatten ! Kul att dricka själv ju!
Dagarna går & hon börjar dagis om 4 veckor. 4 VECKOR!!! HJÄLP!
PANIK!!!
Min lille bebba ska börja dagis. Hon som va så liten & hjälplös för inte så längesedan. Ska nu börjagå på dagis.
Hon kommer nog att älska de. Träffa barn & ha kul. Lära sig massa nya saker & nya ord. MEN JAG?!
Jag kommer ägna varje sekund på jobbet till att tänka på henne. Men men de blir väl bättre med tiden.
Ska jobba 80% ett bra tag så vi hinner leka & busa massa ändå. Känns bra.
Hade man bara hittat ett jobb som man trivs med så hade det ju varit ännu bättre., Så man slapp gå med magont var dag & slapp ligg sömnlös var natt....
Ja ja...

Det har hänt massa med Cornelia i allfall.
Hon pratar ganska mycket.Många oförståliga meningar men även en hel del ord.
Mamma,pappa är självklara & tydliga, likaså hej hej, aj,där, nej, tack, Tuddie (hunden) voff voff mmmm
Sån underbar tid nu. Hon lär sig nästan ngt var dag. Spännande.
Hon är så rolig nu för om man frågar henne - Var har Cornelia aj aj idag? SÅ letar hon en stund pekar på ett ställe & säger klart & tydligt DÄR. Men det är aldrig samma ställe två gr på raken. Ha ha ha...

Har fått iordning på hennes sovande nu. Hon sov ju hos mig innan. Men nu när vi återigen flyttat in hennes säng till oss så sover hon faktiskt i den hela nätterna (SYnd igentligen för de va så mysigt att ha henne hos sig, men hon sover sååå mycket bättre nu) Vaknade inte förräns 08.30 idag ! Helt underbart.
Hon somnar i sängen själv oxå. men än så länge är jag isamma rum som henne när hon ska somna. O så lyssnar hon å en barnskiva. Funkar perfekt. Somnar inom en kvart tjugo min. Vi har testat femminuters metoden ,den är säkert jätte bra till många barn men passade tyvärr inte Cornelia. Hon spydde ner hela sin säng totalt när vi testade det. Två dar i rad sen gav vi upp. Dom ska inte bli så rädda att dom spyr tycker jag. Vad blir de då för sömn?

Imorgon ska vi på semester. Ska inte så långt visserligen . Vi ska campa med husvagnen vid en närliggande sjö. Mysigt!
& Cornelia ska bada. De älskar hon!

Ska vandra lite oxå på semestern. Va inne i stan igår & köpte en bärstol. Perfekt även när man ska gå på marknad. Barnet kommer upp & ser mer än bara ben, ben ben...
Inte dyr heller 798 kr på babyproffsen. Då ingick regnskydd plus ett super smart solskydd så barnet slipper stekas i solen.
Det finns även massa bra fack där man kan stoppa blöjor etc. cool färg dessutom. Vänta jag fotar den.


101831-189

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback