Ny nattningsmetod

Fram till 3 v har lillan varit perfekt och lätt att somna själv i sin säng.
Men nu sen de 3 veckorna har hon velat bli buren och vaggad länge länge till hon somnade.
De har varit jobbigt och har tagit tid.
Så ikväll fick jag nog.
Jag gick in i vårt sovrum, pussade henne godnatt, la henne i sin spjälis och sa sovgott, gick ut. (nja först så låg jag utom hennes synfält brevid i min säng och såg hur de skulle gå.
Hon jollrade mycket ibland rätt irriterat. Men bara en gång fick jag gå in och ge henne nappen bara och säga -nu e de natt nu ska vi sova godnatt.
OCH de verkar fungera!!!
De hörs ingenting därinnifrån.
Vänta så ska jag kolla...


JAG LYCKADES!!! YES!!!
Hon sov så sött nu. Jag tog bort nappen som nu låg i halsvecket och la täcket över min älskade dotter.
Nu e kanske de jobbiga bärandet på kvällarna över?!
Hon har nog bara drivit med mig och testat mig. Men nu verkar de vara över.
Skönt! Då får lillan en pigg och utvilad mamma!
Som ska baka bullar med henne imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback